شناسهٔ خبر: 86885 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ورود سامانه بارشی به کشور

 بارش باران پاییزی در تهران سازمان هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر و مسیل ها در برخی از استان های جنوبی کشور هشدار داد.

به گزارش نماينده  به نقل ازمهر، از اواخر روز شنبه اول فروردین ماه جاری یک سامانه بارشی فعال از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود. بر همین اساس، استان کهکیلویه و بویراحمد و از اواخر روز بارش شدید باران در جنوب کرمانشاه و شمال ایلام و شمال خوزستان پیش بینی می گردد.

همچنین برای روز یکشنبه دوم فروردین ماه جاری، بارش شدید در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال بختیاری (همراه با بارش برف در ارتفاعات)، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، و از بعد از ظهر ارتفاعات شرقی و مرکزی رشته کوه البرز با بارش برف همراه خواهد بود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، روز دوشنبه سوم فروردین ماه جاری نیز بارش برف و باران در خراسان شمالی و  شمال شرق خراسان رضوی، پیش بینی می شود.

همچنین، روز یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد شدید دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج و توفانی خواهد شد.

با توجه به پیش بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق یاد شده در جنوب و جنوب غرب کشور، احتمال آب گرفتگی معابر و مسیل ها در برخی نقاط وجود دارد. همچنین با توجه به انتظار بارش برف، لغزندگی جاده های کوهستانی در ارتفاعات شرقی و مرکزی البرز می تواند سبب اختلال در تردد در روز دوشنبه شود. بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بعمل آید.

نظر شما