شناسهٔ خبر: 86863 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقتصاد و فرهنگ در سال جاری مظلوم ماندند

نوباوه43 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به میزان تحقق شهار سال ۹۳ گفت: در سال جاری موضوعات اقتصاد و فرهنگ مظلوم ماندند و در حاشیه قرار گرفتند.

به گزارش نماينده، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ با اشاره میزان تحقق شعار سال جاری از سوی دستگاه‌های متولی اظهار داشت: سال جاری به نام سال "اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شد اما متاسفانه عملکرد مشعشعی در زمینه فرهنگ و اقتصاد از سوی مسئولین و دستگاه‌ها ندیدیم.

وی با بیان اینکه سال جاری به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت بهترین فرصت برای قطع وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی بود، تصریح کرد: امسال بهترین موقعیت را برای استقلال اقتصادی از نفت داشتیم که آن را از دست دادیم و حالا هم دولت و هم مجلس مسئول است البته دولت مسئولیت بیشتری دارد چراکه مجلس یکسری قوانین داشت که دولت به خوبی آنها را اجرا نکرد مثل قانون هدفمندی یارانه‌ها و قطع یارانه نقدی افراد پردرآمد، گرفتن مالیات به شکل صحیح‌تر و اصلاح سیستم بانکی که مهمترین مسئله اقتصاد کنونی کشور است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به موضوع مهم فرهنگ در سال جاری گفت: در مورد فرهنگ هم در سال جاری هیچ رشدی نداشتیم. اگر در مسائل فرهنگی پس‌رفت نداشته باشیم متاسفانه رشد هم نداشتیم لذا در سال ۱۳۹۴ نباید این دو موضوع را رها کرد.

نوباوه در پایان سخنان خود تاکید کرد: در سال جاری موضوعات اقتصاد و فرهنگ مظلوم ماندند و در حاشیه قرار گرفتند لذا در سال آینده باید به این مسائل توجه شود چرا که اگر پرداخته نشود کشور آسیب می‌بیند.

نظر شما