شناسهٔ خبر: 86858 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هرساله باید شاهد پیشرفت کشور در پرتو اقتصاد مقاومتی باشیم

نکو43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلند مدت است و هرساله باید شاهد پیشرفت کشور در پرتو اقتصاد مقاومتی باشیم.

به گزارش نماينده، ابراهیم نکو نمایند مردم رباط کریم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، ‌ با اشاره به عملکرد دستگاه‌ها در تحقق شعار "اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: فکر می‌کنم در سال ۹۳ عملکرد مجلس و دولت رضایت‌بخش بود البته به حدی نبود که بتواند رضایتمندی مقام معظم رهبری را کسب کند چراکه رهبر انقلاب دغدغه اقتصاد کشور و معیشت مردم را دارند و انتظارشان مدیریت جهادی در این زمینه از سوی مسئولین است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ با اینکه اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و طرح‌ها و لوایح خوبی به تصویب رسید، ‌ اما هنوز ضعف‌هایی وجود دارد که باید در سال ۹۴ آن خلاءها را پر کرد و کاستی‌های موجود را از بین ببرد البته اینگونه تفسیر نشود که دولت و مجلس کاری نکردند بلکه اقدامات انجام شده ناکافی بوده و رضایت‌بخش نیستند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که مدیریت جهادی تنها مختص یک سال نیست و یک امر بلندنگر است و باید در سال‌های بعد نیز امور با مدیریت جهادی پیش روند تا ضعف‌ها و کمبودها جبران شوند.

نکو با اشاره به میزان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: در برخی مصوبات مجلس بحث اقتصاد مقاومتی مراعات شد اما انتظار اینکه همه مشکلات موجود یک شبه با این فرمول مهم حل شوند، انتظار درستی نیست، چراکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلندمدت است و هرساله باید شاهد پیشرفت کشور در پرتو اقتصاد مقاومتی باشیم.

نظر شما