شناسهٔ خبر: 86832 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

سریال های سیما در ایام فاطمیه

تلویزیون 43 سريال‌های تلويزيونی به مناسبت تقارن با ايام فاطميه به دو بخش تقسيم شدند که بخش اول تا پنجم فروردين، سريال‌های مناسبتی و متناسب با اين ايام هستند.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی رسانه ملی شبكه های تلویزیونی كه هرسال در روزهای آغازین فروردین تدارك برنامه های متنوع و شادی را برای مخاطبان می دیدند امسال به مناسبت تقارن این روز ها با ایام فاطمیه تلاش كردند مجموعه های تلویزیونی كوتاهی را آماده پخش كنند. این مجموعه ها علاوه بر جذابیت موضوعی، احترام ایام فاطمیه را نیز در رسانه ملی حفظ خواهند كرد.

شبكه یك به این مناسبت سریال فوق سری را هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن می برد.  این مجموعه ساعت ۸ صبح و ۱۴ بعدازظهر روز بعد بازپخش می‌شود.

"فوق سری" به كارگردانی مهدی فخیم‌زاده و تهیه‌كنندگی سیدمحمود رضویساخته می شود .

در این سریال محمد صادقی نقش مجید باستان، رئیس باند خلافكاران را بازی می‌كند. مهدی فخیم‌زاده در كنار كارگردانی ایفاگر دو نقش با نام سرهنگ نصراللهی و ناصر پاپتی

نقش آفرینی خواهد كرد. حبیب دهقان نسب نقش سرهنگ احمد نادری، رامین راستاد نقش خلافكار، شقایق فراهانی نقش همسر سرهنگ و شاهرخ فروتنیان نقش خواستگار را ایفا می‌كنند.

این سریال با همكاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و گروه سریال‌های شبكه یك تولید می‌شود و نحوه پیشگیری، برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و نفوذ تولیدكنندگان و پخش‌كنندگان مواد مخدر بین جوانان را به تصویر می‌كشد.

شبكه دو "بزم آخر" را به همین مناسبت در روز های اول فروردین به روی آنتن می برد.  جمال گلی، تهیه‌كننده مینی سریال «بزم آخر» كه از اول تا چهارم فروردین ماه از شبكه دو پخش می‌شود، درباره اولین قسمت این اثر به جام‌جم گفت: اولین قسمت با تحقیقات رضوان (الهام چرخنده) شروع می‌شود كه به سراغ یك تعزیه‌خوان قدیم تهران می‌رود كه مهدی فقیه نقش او را بازی می‌كند. همزمان پدرش (آتیلا پسیانی) برای برپایی مراسم تعزیه در ایام فاطمیه با مشكل جدی رو‌به‌رو می‌شود و ... وی در حال تحقیق برای طرح پایان نامه خود در رشته تئاتر درباره نمایش‌های آئینی و بخصوص تعزیه درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود و به حقایقی دست پیدا می‌كند. شبكه دو پس ازایام فاطمیه مخاطبان خود را به تماشای سریال "درحاشیه " ساخته مهران مدیری دعوت خواهد كرد .

"مهر طوبی" مینی سریالی است كه شبكه سه سیما در این ایام روی آنتن خواهد برد.  

مینی سریال «مهر طوبی» از اول تا پنجم فروردین از این شبكه پخش می‌شود. سیدمجید موسویان، كارگردان این اثر است. مهر طوبی،  هفت داستان را به شكل موازی روایت می‌كند كه محور همه آنها مادر است. در خلاصه داستان این سریال به قلم هومان فاضل آمده است: عادل كیایی وصیت می‌كند پس از مرگش فرزندش محسن،  زنی به نام طوبی طاهریان را پیدا كند. محسن موظف است پولی را به او برساند و پس از گرفتن رسید پول و اخذ رضایت از طوبی می‌تواند به بقیه ارث پدرش دست‌یابد. محسن كه نشانه‌های روشنی از طوبی در اختیار ندارد جستجو را شروع می‌كند، اما در این مسیر با واقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شود. مهدی سلوكی و مهران رنجبر در این سریال نقش دو دوست را بازی می‌كنند .

شبكه آموزش ویژه برنامه ادبی باغ یاس را تقدیم بینندگان خود می كند .

این مشاعره بنا به تقارن نوروز با ایام فاطمیه هرشب ساعت ۲۰ با اجرای اسماعیل‌آذر پخش می‌شود .

شبكه مستند به خاطر تقارن نوروز و ایام فاطمیه، مجموعه مستندهایی در رثای حضرت زهرا(س) پخش می كند. مستند «كوثر» یكی از این ویژه هاست كه همزمان با ایام فاطمیه از این شبكه پخش می شود.

سر به راه در شبكه ۵ آماده نمایش شده است .

سریال سر به راه به كارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌كنندگی ایرج محمدی در فروردین امسال از شبكه پنج پخش می‌شود. قصه سریال سر به راه درباره جوان سر به هوایی است كه به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محكومیت خود در یك موسسه خدمات اجتماعی می‌شود و این موسسه جایی نیست جز خانه یاس. نقش این جوان را كه به مرور زمان و پیش آمدن اتفاقاتی تغییر رویه می‌دهد، سیاوش خیرابی بازی می‌كند كه نامش در این سریال شهاب است. این موسسه نگهبانی هم با نام عظمت دارد كه نقش او را ارژنگ امیرفضلی بازی می‌كند .

مسعود كرامتی در این سریال نقش یحیی، مسئول خانه یاس را بازی می‌كند. این موسسه كودكان بی‌سرپرست را نگهداری می‌كند. یحیی دو دختر به نام‌های ریحانه و رعنا دارد كه نقش‌های آنها را به ترتیب الناز حبیبی و شقایق دهقان بازی می‌كنند. بیژن بنفشه‌خواه نقش حمید داماد خانواده را به عهده دارد .

سریال «آسمان من» را هم می توانید در این ایام از شبكه افق ببینید .

این مجموعه را محمدرضا آهنج كارگردانی كرده است و داستان آن درباره امنیت پرواز است. دانیال حكیمی، صالح میرزاآقا، امیر آقایی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، پژمان بازغی، حامد بهداد، سروش صحت و... در این سریال بازی می‌كنند.

شبكه شما هم سریال تلخ و شیرین را برای نوروز تدارك دیده است. این سریال را حسن آخوندپور، سروش محمدزاده و احمد شادكامی كارگردانی كرده‌اند .

 

نظر شما