شناسهٔ خبر: 86772 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حالا مربی بالاتر از کارلوس می‌خواهیم؛

چه کسانی باعث جدایی کی‌روش شدند/ نقش وزیر ورزش و مردان تازه وارد!

کارلوس کی روش431 سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی جدایی‌اش از این تیم را تایید کرد که در مصاحبه‌اش به عواملی اشاره کرد که برخی از آنها در وزارت ورزش و جوانان هستند و البته برخی هم در خود فدراسیون فوتبال!

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، درحالی که تنش های بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از زمان حضور محمود گودرزی بیشتر از گذشته نمایان شد و بارها به اوج خود رسید، اما قبل از جام ملت های آسیا با برکناری دبیرکل و نایب رئیس فدراسیون فوتبال روابط کمی نزدیک شد.

با این حال این نزدیکی و رابطه بهتر از گذشته دوام زیادی نداشت و پس از آنکه تیم ملی در جام ملت های آسیا نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند، تلاش های زیرپوستی برای کنار گذاشتن کارلوس کی روش آغاز شد و انتصاب افرادی در فدراسیون فوتبال که نزدیک به وزارت ورزش و جوانان بودند گامی در این راستا بود.

کارلوس کی روش در شرایطی در آخرین روز سال ۱۳۹۳ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کرد که در مصاحبه اش به عوامل این جدایی اشاره مستقیمی نکرد اما می شد حدس زد که منظور وی وزارت ورزش و جوانان است. جایی که محمود گودرزی روز پنجشنبه در مصاحبه ای مفصل انتقاداتی را به فدراسیون فوتبال و کی روش مطرح کرده بود.

با این حال در شرایطی که عنوان می شد کی روش به خاطر در اختیار ندادن سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به تیم امید، قصد جدایی از تیم ملی را دارد اما نشستی که وی چند روز پیش با علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرد، در این جدایی نقش غیرقابل انکاری دارد.

هر چند حرف هایی که از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شده بود چندان دور از واقعیت و غیرمنطقی نبود، اما از آنجایی که اسدی حرف هایی را بر زبان آورده بود که پیش از این از زبان مسئولان وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود، این ذهنیت را برای کی روش بوجود آورد که وزارت ورزش نمی خواست وی به همکاری اش با تیم ملی ادامه دهد.

قرار است کی روش در بازگشت به ایران و شاید هم در طول برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش حرف هایش را در مورد جدایی از فوتبال ایران مطرح کند. گفته می شود او در این مصاحبه قصد دارد برخی حقایق در مورد وزارت ورزش و تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال را مطرح کند.

با رفتن کارلوس کی روش که حمایت مردمی را پشت سرش داشت، حالا وظیفه فدراسیون فوتبال و همه تصمیم گیرندگان برای تیم ملی ایران سنگین شده و باید مربی بزرگتر از کی روش را برای هدایت تیم ملی ایران به خدمت بگیرند و طبیعتا با این فرضیه مربی داخلی نمی تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد!

 

نظر شما