شناسهٔ خبر: 86745 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

بررسی قانون نظارت بر توافق هسته‌ای به اواخر فروردین‌ماه موکول شد

آمریکا سنا بررسی قانون نظارت بر توافق هسته‌ای ایران را به اواخر فروردین‌ماه موکول کرد.

به گزارش نماینده به نقل از وب‌سایت "پولیتیکو، " کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بررسی قانون نظارت بر توافق هسته‌ای ایران را حدود ۳ هفته به تعویق انداخت و آنرا به ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین سال آینده) موکول کرد. قرار بود سنا تا پایان سال ۱۳۹۳ بررسی این قانون را آغاز کند.

در بیانیه مشترک "باب کورکر" -- رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا -- و "باب منندز" -- عضو ارشد دموکرات این کمیته -- آمده است این تأخیر برای ایجاد هماهنگی و بهره‌مندی از حمایت فراحزبی سناتور‌ها از این قانون اعمال می‌شود. در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: "ما برای حصول اطمینان از برخورداری از بیشترین تعداد آرای ممکن در خصوص قانون توافق هسته‌ای ایران همکاری نزدیکی داشته‌ایم. برای دستیابی به این هدف توافق کرده‌ایم که کار را در کمیته روابط خارجی بر روی این قانون سه‌شنبه -- ۱۴ آوریل -- به محض بازگشتمان آغاز کنیم. "

قرار است بررسی این قانون پس از تعطیلات عید پاک در دستور کار سنا قرار گیرد؛ ولی با توجه به مقررات حاکم بر سنا، رأی‌گیری درباره آن احتمالاً به اواخر ماه آوریل موکول خواهد شد. به باور تحلیلگران، سناتور‌ها می‌کوشند با به تعویق انداختن بررسی این قانون، فشارها را بر دولت آمریکا در خصوص حصول توافق هسته‌ای با ایران کاهش دهند.

نظر شما