شناسهٔ خبر: 86513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا آغاز شد

مذاکرات دومین دور گفتگوهای وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امریکا درباره موضوع هسته ای از صبح امروز " سه شنبه" در لوزان سوییس آغاز شده است.

به گزارش  نماینده به نقل از صداوسیما؛ در این دیدار صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، عراقچی و تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور کشورمان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، ارنست مونیز وزیر انرژی و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا از طرف مقابل در این نشست حضور دارند.

دیروز نیز وزیران امور خارجه دو کشور به مدت سه ساعت و نیم گفتگو کردند.  

پس از آن، آقای ظریف به دعوت فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل رفت و با وزیران امورخارجه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هم گفتگو کرد.

قرار است امروز نشست مدیران کل سیاسی وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک با مذاکره کنندگان ایرانی در لوزان برگزار شود.

پیش بینی شده است گفتگوها تا آخر اسفند ادامه داشته باشد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) در حالی در سوئیس آغاز شد که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود.

بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به توافق نهایی تا ۹ تیر ماه زمان دارند.

نظر شما