شناسهٔ خبر: 86510 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارشی از فعالیت های نماینده "بردسکن" در تعطیلات اسفندماه

اسماعیل نیا/2 آخرین دوره سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه دراسفند ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۶اسفندآغاز وتا ۲۲ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های "محمد اسماعیل‌نیا" عضو "کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی" درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه" بردسکن، کاشمروخلیل اباد "به شرح ذیل است؛

حضور در درجلسه شورای شهر انابد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درجلسه شورای شهر انابد ونیز در جمع مردم این بخش که در محل مسجد جامع حضور داشتند  با تأکید بر اینکه مدیران استانی که به تعهد خود نسبت در قبال پرداخت اعتبارات وعده داده خود به شهرستان عمل نکنند سال آینده از این اعتبارات محروم خواهند بود، یادآور شد: یکی از پیشنهادات برای اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال آینده این است که مجموع این اعتبار به پروژه دوبانده شدن محور شادمهر به انابد  اختصاص یابد.

محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم بردسکن، کاشمروخلیل اباد در مجلس شورای اسلامی گفت:۵۵ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ماده ۱۸۰ بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان بردسکن برای اجرای پروژه‌های عمرانی توزیع شده که تاکنون ۵۵ درصد آن اختصاص یافته است.

 وی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده قرار است مابقی اعتبارات تا پایان سال اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: در این حوزه دستگاههایی خوب عمل کردند وبعضی دیگر باید به کارهای خود سرعت دهند

 وی با بیان اینکه ردیف ۲۱۵ به لحاظ وضعیت اعتبارات در دولت یازدهم تاکنون تشکیل نشده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه محور شادمهر به انابد از مصوبات دولت نهم است، اما تاکنون ردیف اعتباری برای آن مشخص نشده است، با پیگیری‌هایی که انجام شده توانستیم ردیف استانی برای اجرای این پروژه دریافت کنیم؛ به طوری که در حال حاضر محور خلیل‌آباد به بردسکن با ۳۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال برای تکمیل سالن ورزشی انابد خبر داد وافزود: خیل ورزشکاران این بخش ایجاب می کند تا توجه بیشتری به ورزش این بخش انجام شود.

 نودو چهارمین سفر نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس شورای به حوزه انتخابیه

نود و چهارمین سفر محمد اسماعیل نیا نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی به حوزه انتخابیه با اجرا و برنامه ریزی مطلوبی برگزار شد.

دکتر اسماعیل نیا در نود و چهارمین سفر خود در بردسکن برنامه سفر خود را با دیدار با یک خانواده معظم شهید عاشوری فر و یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد آغاز کرد.

وی در دیدار با خانواده معظم شهدا ضمن گرامیداشت روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا و جانثاری رزمندگان و ایثارگران است.

 

بازدید از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد

دکتر محمد اسماعیل نیا در سالروز تاسیس کمیته امداد با حضور مدیر کمیته امداد بردسکن در بازدید از یک خانواده تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: جهت اشتغالزایی و خودکفایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، مجلس اعتباراتی در سال ۹۴ فقط در امر خود کفایی و اشتغال در نظر گرفته است.

حضور در همایش بزرگ فاطمیون مردم شهرستان بردسکن

نماینده مردم شهرستان بردسکن نیز در همایش بزرگ فاطمیون در جمع بانوان بردسکن اعم از خواهران بسیج ناحیه بردسکن، خواهران عضو حوزه علمیه و نیز اقشار مختلف از بانوان بردسکن که در محل هیئت امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) از ما می خواهند که مومن باشیم امانت دار و در برابر مشکلات صبوری داشته باشیم.

وی گفت: ما خادم شما در مجلس هستیم و به همه احترام می گذاریم چراکه پیرو خط ولایت فقیه و در مسیر رهنمود های معظم له گام برمیداریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد و همدلی رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

حضور در ایستگاه نیکوکاری که توسط کمیته امداد

اسماعیل نیا در ادامه سفر خود با حضور در ایستگاه نیکوکاری که توسط کمیته امداد ایجاد شده بود حضور یافت و نیز با حضور در جمع دهیاران منطقه که با شرکت فرماندار شهرستان و بخشداران انابد و شهرآباد هماهنگی شده بود شرکت نمود و در این جمع گفت: همه ما برای خدمت رسانی باید به لباس رزم مجهز باشیم.

وی در این جلسه که ۶۲ دهیاری شهرستان بردسکن شرکت داشتند بر انعکاس مسائل و مشکلات روستاها و ارائه راهکار تاکید نمود و افزود: با کمک خیرین و مشارکت مردم دولت آماده ایجاد طرح ها و پروژه های اشتغال زایی در سطح شهرستان است.

وی با اعلام اینکه رسیدن به آرزوهای دیرینه منطقه نزدیک شده است، اظهار داشت: پروژه های راه سازی در سطح شهرستان در دست اقدام است واعتبارات لازم برای سال ۹۴ به پروژه های دوبانده شدن خلیل آباد به بردسکن مصوب شده است که در صورت عدم مشکلات اعتباری در دولت، طرح های راه سازی در سطح حوزه انتخابیه با سرعت دنبال می شود.

بازدید از روستاهای ظاهر آباد و قوژ آباد

دکتر اسماعیل نیا با سفر به بخش شهرآباد به همراه بخشدار و دیگر مسئولین شهرستان از روستاهای ظاهر آباد و قوژ آباد با مردم دیدار نمود.

وی در جمع اعضای شورای اسلامی، دهیار و مردم این روستاها ضمن ادای احترام به شهدای گلگون کفن انقلاب در این روستاها با دو خانواده معظم شهید ملاقات نمود.

بازدید از روند اجرایی جاده بردسکن به شهرآباد

وی در ادامه ضمن بازدید از روند اجرایی جاده بردسکن به شهرآباد و نیز عظیم آباد به بخش کندر خلیل آباد و دستور لازم بر تسریع این محور ها افزود: در ۱۲ فروردین افتتاح رسمی جاده عظیم آباد به کندر طی مراسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حضور در جمع مردم روستای رکن آباد و شرکت در نماز مغرب

وی نیز سپس با حضور در جمع مردم روستای رکن آباد و شرکت در نماز مغرب و عشاء در سخنانی اظهار کرد: مجوز گازکشی به روستاهای  منطقه از وزارت نفت ومدیر عامل شرکت گاز کشور اخذ شده است وچنانچه با توجه به مشکلات دولت در بحث  اعتبارات، مشکلی پیش نیاید، امیدوارم سال آینده این روستا وتعداد دیگری از روستاهای این شهرستان  گازکشی شوند.

در این مراسم با شکوه نماینده این شهرستان اظهار کرد: ماهرچه داریم از ولایت است وباید همه با الهام از رهنمود های رهبری معظم، گوش بفرمان ایشان حرکت کنیم.

وی رکن ابادرا روستایی غنی  دانست وافزود: روستاهای بخش شهراباد، در همه صحنه های انقلاب حضور فعالی را داشته اند.

ملاقات چهره به چهره با ۲۰ نفر دهیاران و معتمدین روستاهای شهرستان

محمد اسماعیل نیا نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس با ملاقات چهره به چهره با ۲۰ نفر دهیاران و معتمدین روستاهای شهرستان که در محل دفتر ارتباط مردمی بردسکن برگزار شد، ضمن تشکر از حضور این عزیزان به بارش رحمت الهی در روزهای اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی در محل خدمت خود به عنوان سفیران خدمت هستند وباید مرتب با انعکاس مسائل و مشکلات و نیز توانمندی ها راهکار های لازم برای خدمت رسانی به روستاهای خود را به مسئولان منعکس نمایند.

وی افزود: تعامل و همکاری خوبی در سطح شهرستان در سطوح امام جمعه و فرماندار محترم بین همه دستگاههای اداری ایجاد شده است که باید قدر این زمان را بیشتر بدانیم.

وی سیاست زدگی را یک آفت دانست لذا همه باید به مشکلات حمله کنیم و در کنار یکدیگر برای منطقه خدمات رسانی داشته باشیم.

برگزاری نشست با فرهنگیان و نماینده مدیران در محل مدیریت آموزش و پرورش بردسکن

نشست دیگر نماینده شهرستان دیدار با فرهنگیان و نماینده مدیران در محل مدیریت آموزش و پرورش بردسکن بود که در این نشست هم اندیشی و در یک فضای صمیمانه نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

در این جلسه دو ساعته نماینده شهرستان به سوالات مختلف فرهنگیان پاسخ دادند و در ادامه از چند پروژه در دست احداث آموزش و پرورش به همراه مدیریت این اداره بازدید نمودند.

شرکت در جلسه شورای اداری بردسکن

شرکت در جلسه شورای اداری بردسکن دیگر برنامه دکتر اسماعیل نیا به شهرستان بود که در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار شهرستان در سخنانی اظهار کرد: با انجام  کار جهادی نباید هیچ بیکاری در شهرستان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر کار جهادی داشته باشیم ودر راستای سخنان رهبری انقلاب حرکت کنیم، کشور بدون وابستگی، می تواند ام القرای همه کشورهای دنیا باشد.

نماینده  این شهرستان افزود: اقدامات خوبی برای  رسیدگی به امور مردم برداشته شده است ومی پذیرد همگی باهم  در جهت رفع مشکلات حرکت کنیم.

 وی با تقدیر از دیدگاه جهادی فرماندار شهرستان، اظهار داشت: طی دوروز گذشته  از نزدیک  با مردم  شهر و روستاهای شهرستان  ملاقات  داشتم وبصورت چهره به چهره  دیدار نمودم که  انسان خجالت می کشد که چرا هنوز این مردم دارای مشکل هستند.

اسماعیل نیا اتحاد وهمدلی را  حول محور ولایت رمز  موفقیت نام برد وافزود: سیاست زدگی باید از ترشیز بزرک رخت بر بندد وکم کاری های گذشته جبران شود.

حضور در مراسم هفته درختکاری

دیگر برنامه نماینده شهرستان حضور در مراسم هفته درختکاری که در منطقه درونه برگزار شد بود، در این مراسم که فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان و بخش انابد و کشاورزان منطقه شرکت داشتند.

با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاونین جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بزرگترین باغ پسته خراسان رضوی در بردسکن در سطح صد هکتار در محل دشت درونه آغاز شد.

وی  در حاشیه این مراسم گفت: هدف از اجرای این طرح را توجه به فرمان مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور و  معرفی توانمندی های بالقوه و استعداد های شهرستان بردسکن می باشد.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در منطقه افزود: با اجرای این طرح برای ۲۵ نفر ایجاد اشتغال دائمی و برای ۴ هزار الی ۷ هزار نفر روز در سال ایجاد شده است که این طرح می تواند اجرای الگوی کشت منطقه ای با توجه به خشکسالی ها و افت منابع آبی در منطقه باشد.

شرکت در مراسم قاریان و مداحان بردسکن

تجلیل از قاریان و مداحان برنامه دیگر دکتر اسماعیل نیا در بردسکن بود که با حضور قاریان و مداحان در محل دارالقران بردسکن برگزار شد.

وی در این مراسم توسل به قران و اهل بیت را دو نعمت بزرگ دانست و گفت: هر چه داریم از برکت قران و اهل بیت است. وی در پایان از نخبگان قرانی و مداحان با اهدا هدایایی تجلیل نمود.

حضور در نماز جمعه و دیدار چهره به چهره با نمازگزاران

حضور در نماز جمعه و دیدار چهره به چهره با نمازگزاران برنامه دیگر دکتر اسماعیل نیا بود که به نحو مطلوبی با همکاری ستاد نماز جمعه شهرستان بردسکن برگزار شد.

دکتر اسماعیل نیا در این مراسم گفت: رهبری انقلاب اسلامی طی سالهای متمادی به اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های کشور تاکید داشته اند لذا باید در این جهت همه همگام حرکت کنند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مصرانه پی گیری لازم را از دولت مبنی بر تمهیدات و اقدامات لازم در اجرای اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با انتقاد از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص تعلل از عدم تحول بانکی به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما لایحه نظام تحول بانکی را به مجلس ارائه داده اید که مجلسی ها کمک نکردند؟

وی سخت گیری های بی مورد در نظام بانکی را موجب قفل شدن بخش تولید برشمرد.

وی ضرورت تسریع در لایحه نظام بانکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس آماده همکاری با دولت در بحث تسریع در روند اجرایی اقتصادی پویا و دارای هدف و برنامه می باشد.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدن به آرزوهای دیرینه مردم بردسکن نزدیک است افزود: متاسفانه در زمانی که اعتبارات فراوانی برای ایجاد راهها و گاز رسانی به شهر و روستاها بود به نحو شایسته ای استفاده نشد و اکنون با توجه به تحریم ها و کاهش اعتبارات عمرانی کارها با کندی پیش می رود.

وی با اظهار امیدواری از اختصاص اعتبارات برای دوبانده کردن جاده شادمهر به کاشمر و خلیل آباد به بردسکن افزود: مجوز های لازم از دولت گرفته شده است و با توجه به قول های معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در سه ماهه اول سال ۹۴ اعتبارات مناسبی به روند اجرای این جاده و بویژه خلیل آباد به بردسکن اختصاص خواهد یافت.

وی نیز گفت: مجوز های لازم برای گاز رسانی به شمال روستاهای فاقد گاز و شهرهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد از وزیر نفت اخذ شده است که به محض آزاد سازی اعتبارات عملیات گاز رسانی به روستاهای سطح شهرستان آغاز می گردد.

برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه

نشست خبری پایان بخش بازدید سفر دکتر اسماعیل نیا در حوزه انتخابیه خود در شهرستان بردسکن بودکه با حضور خبرنگاران روزنامه خراسان، نشریه نوبهار، نشریه ندای بردسکن و خبرنگاران خبرگزاری فارس وتسنیم و عکاسان این نشریات برگزار شد.

وی در نشست خبری خود با اعلام اینکه هزار میلیارد تومان از محل کمک های فنی اعتباری در اختیار کشاورزان از محل بودجه سال ۹۴ قرار می گیرد گفت: در این راستا کشاورزان باید ضمن کیفیت بخشی به برداشت محصولات خود کاهش ۸۰ درصدی از استفاده از کودهای شیمیایی را داشته باشند.

وی ترویج پرورش ماهی در استخر های سطح شهرستان و نیز ترویج پرورش زنبور عسل را دو مبحث بزرگ در بحث اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: اقتصاد کشور بایداز نفت جدا شود.

وی فرهنگ قالیبافی را مورد توجه قرار داد و گفت: بانک ها باید به کار و تولید بیشتر توجه کنند و حمایت از تولید و کشاورز را سرلوحه کار خود داشته باشند.

وی با تشکر از خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه های و نشریات در بردسکن گفت: خبرنگاران با امانت داری به عنوان مشاو به مسئولان خدمت رسانی کنند.

وی بحث بهداشت و کمک به بیمارستان و درمانگاههای منطقه، اختصاص ۵ و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ۱۸۰ به بردسکن برای اجرای بیش از ۶۰ پروژه اعم از خدماتی و عمرانی، پیگیری اختصاص اعتبارات  با رایزنی با معاون برنامه ریزی رئیس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی جاده شادمهر به انابد و خلیل آباد به بردسکن، تفاهم نامه با نمایندگان چاه موتورهای کشاورزی منطقه با جهاد کشاورزی، کمک به مدیران دستگاههای مختلف اداری در روند تسهیل امور اعتباری آنان از طریق استان و کشور، توجه به نخبگان، فرهنگیان، دانش آموزان، اصناف و قشر های مختلف مردم از جمله برنامه هایی است که در سفر خود مورد پیگیری و به مردم گزارش داشته است.

وی آمریکا را شیطان بزرگ نام برد و با اعلام اینکه رهبری معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده حمایت داشتند، ماهم حمایت داریم اما اتنظارداریم هوشیاری و دقت بیشتری را در مذاکرات خود به جهت عزت مندی ایران اسلامی و خانواده های معظم شهیدان، آزادگان و ایثارگران داشته باشند.

اسماعیل نیا

اسماعیل نیا

اسماعیل نیا

 

 

 

 

نظر شما