شناسهٔ خبر: 86474 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زمانیان در نطق میان دستور:

صدور حکم پرونده «م.ه» نشان داد قوه قضائیه هیچ تبعیضی برای کسی قائل نیست

زمانیان43 نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام قوه قضائیه در صدور حکم «م.ه» ثابت کرد که این دستگاه در برخورد با متخلفان هیچ تبعیضی قائل نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: سال‌های متمادی است که درباره کارهای غیرقانونی در حوزه آب اخطار داده‌ایم، اما به دلیل سوء مدیریت در وزارت نیرو و وجود افراد سودجو این هشدارها به نتیجه نرسیده است.

وی با انتقاد از پیشبرد برخی طرح‌های غیرقانونی در سطح استان افزود: متأسفانه برای کارهای کارشناسی قداستی در وزارت نیرو قائل نمی‌شوند.

نماینده شهرکرد مشکلات مختلف استان در حوزه‌های کشاورزی و تولیدی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: چرا از مردم ما نمی‌پرسید که آیا به شما نیز خسارت خشکسالی تعلق گرفته است و یا اینکه در سال گذشته چه میزان بارندگی داشتید؟

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه ما به کار کارشناسی معتقد هستیم، تصریح کرد: اگر مسئولان به راحتی قانون را اجرا نکنند آیا می‌توان مردم را کنترل کرد و از آنها خواست که به قانون عمل نمایند؟

زمانیان بیکاری را یکی از مشکلات اساسی مردم استان خواند و افزود: نداشتن زیرساخت، بیکاری جوانان و عدم تقسیم عادلانه امکانات مسائل اصلی استان ماست و شهرکرد که دارای منابع غنی است به دلیل سوء مدیریت از دیگر استان‌ها عقب مانده است.

نماینده شهرکرد در ادامه مشکلات فرهنگیان استان خود را یادآور شد و ادامه داد: معلمان استان ما تنها خواسته‌شان اجرای عدالت و رفع تبعیض‌هاست.

وی همچنین بیان داشت: متأسفانه ما شاهد انتصاب  افرادی در استان هستیم که نه تنها اعتقاد به کار برای مردم ندارند بلکه تنها به فکر جیبشان هستند؛ آیا به کارگیری این افراد به نفع نظام است؟

زمانیان اضافه کرد: امروز مردم از عدم پاسخگویی به مشکلات خود و عدم رسیدگی به آنها توسط برخی دستگاه‌ها ناراحتند.

نماینده شهرکرد خطاب به وزیر نیرو گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم حق مردم را از کسانی که حقوق آنها را زیر پا می‌گذارند بگیرند.

وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی شهرکرد خطاب به ابتکار رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد: آیا حیات طبیعی منطقه برای شما اهمیتی ندارد؟ عملکرد امروز شما در تاریخ ثبت می‌شود و باید بدانید که شما مسئول حیات کارون و زاینده‌رود هستید.

زمانیان از وزیر کشاورزی نیز درخواست کرد که به مشکلات دامداران و کشاورزان استان رسیدگی کند و همچنین اظهار داشت: دامداران و کشاورزان منتظر پرداخت حقشان هستند و این قشر هستند که راه پیشرفت کشور را باز می‌کنند و شما به عنوان دستگاه مسئول در این زمینه باید به داد کشاورزان و دامداران برسید.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن دستورات وزیر راه و شهرسازی برای توسعه خطوط هوایی استان گفت: دستورات وزیر راه و شهرسازی درباره پروازهای استان هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم شهرکرد با انتقاد از عدم توزیع مناسب تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در سطح استان تأکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز حق همه مردم است و برخورد سلیقه‌ای در این زمینه مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مجلس در پایان نطق خود با تقدیر از اقدام قوه قضاییه در صدور حکم پرونده آقازاده معروف یادآور شد: اقدام قوه قضائیه در صدور حکم «م. ه»  ثابت کرد که این دستگاه در برخورد با متخلفان هیچ تبعیضی قائل نیست.

نظر شما