شناسهٔ خبر: 86463 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باهنر :

وزارت آموزش و پرورش حقوق معلمان را افزایش دهد نه کارمندان ستادی

باهنر43 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش خواست افزایش اعتبارات وزارتخانه در سال ۹۴ را به افزایش حقوق معلمان اختصاص دهد، نه کارمندان ستادی.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در واکنش به تذکرات پی‌درپی نمایندگان در خصوص حقوق معلمان آموزش و پرورش و مستمری‌بگیران گفت: برخی نمایندگان صحبت هایی کردند که باید پاسخ گفت در خصوص اینکه مستمری‌بگیران صدقه‌بگیر هستند!

نماینده مردم تهران ادامه داد:، مستمری‌بگیر، حقوق‌بگیر است، صدقه‌بگیر نیست.

وی همچنین در خصوص مباحث مربوط به آموزش و پرورش افزود: در بودجه انقباضی سال ۹۴ اعتبارات زیادی به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد.

باهنر ادامه داد: مجلس حدود ۳ هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ اضافه کرد که می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است اضافه حقوقی وجود داشته باشد، باید به معلمان به‌ویژه معلمان مناطق محروم اختصاص یابد. شنیدیم می خواهند حقوق کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش را اضافه کنند که این اقدام مخالف عدالت در توزیع اعتبارات است.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست عدالت را در توزیع این مختصر پول رعایت کنند.

باهنر با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان که رتبه های حقوقی معلمان پایین‌ترین رتبه حقوقی میان مستخدمان دولت است، تصریح کرد: ۴ تا ۵ گروه مستخدم دیگر در دستگاه های دولتی داریم که متوسط حقوقشان از معلمان پایین‌تر است.

نظرات مخاطبان 0 4

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۳:۵۴ 0 1

    ایا  منظورتون  جنگل ومراتع هست خب دانش اموز ونسل اینده ازاونا هم کم اهمیت ترند  ما جهان سومی هستیم 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۵۷معلمی از طبس 0 0

    ضربه ی کم توجهی دولت ها و مجلس به آموزش و پرورش بظاهر کند ،آرام ودیر اثر است ولی عمیق و ویرانگر است .ای دلسوزان به نظام  وآرمان های انقلابی و اسلامی خودتان را به خواب نزنید .کم انگیزگی و دلمردگی این قشر زحمت کش در اوج خود است.تربیت نسل آینده با همین رویه؟!!!
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۶:۳۸رضا 0 0

    اقای باهنر ؛معلم باید با 4تا5گروه پایین مقاسه شود یا بالا ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۵:۱۹معلم دلزده 0 0

    آقای باهنر. مگر نسبت کارکنان ستادی به سایر پرسنل وزارتخانه چقدر است ؟اصلاگیریم  به این دو سه هزار نفر هیچ مبلغی اضافه نشود برای یک میلیون معلم کل کشور  چه اثری دارد؟این چه جمله ای است مردم را و معلمان را سرکار گذاشته اید . ؟؟کارکنان ستادی آموزش وپرورش از کارکنان ستادی کدام وزارتخانه حقوق  ومزایای بیشتری دارند؟برخی از شما مقامات آنقدر سیر و حواس پرت هستید که حرف هاتان هم بی سروته می شود !!چه امیدی به شما ببندیم؟؟
                                

نظر شما