شناسهٔ خبر: 86343 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی زاده در نطق میان دستور:

چرا عده‌ای همواره خود را عامل پیروزی دانسته و نظام و مردم را از دشمن هراسانیده‌اند.

قاضی زاده 43 نماینده مردم مشهد گفت: مردم می‌خواهند پاسخ این سوال را بدانند که چرا عده‌ای که از ابتدای پیروزی ملت ایران در اولین صحنه‌ها حاضر شده خود را عامل پیروزی نشان دادند و در سختی‌های انقلاب اسلامی همواره نظام و مردم را از چنگ و دندان دشمن هراسانیده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهندسی و اجرای نظام مبتنی بر اطاعت معنوی امت از امام دانست و اظهار داشت: با وجود دسیسه‌های مداوم دشمنان خارجی، بصیرت مردم ایران اسلامی در آزمون‌های دشوار از جمله دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ارزش یگانه تبعیت از ولی فقیه آشکار شد.

قاضی‌زاده افزود: امام و رهبر معظم انقلاب همواره انقلاب اسلامی را مرهون قیام و قسط مردم عنوان کردند و با خدمتگزار خواندن خویش هرگونه سهم‌خواهی را برای همگان بستند، اما با وجود این تدبیر با تأسف در روزهای گذشته از جمله سهم‌های تعریف شده و فراز و فرودهای مذاکرات هسته‌ای و لایحه‌های بودجه شاهد گفتارهای مغایر با وفاداری به انقلاب بوده‌ایم.

نماینده مشهد با بیان اینکه این موارد لایه‌های فتنه‌جویی را نمایان می‌کند، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی امام و امت تعیین‌کننده حساسیت‌ها و حرکت‌های جامعه است و هر مسئولی در هر رده‌ای باید به تکلیف عمل کنند و در غیر این صورت به جامعه اسلامی خیانت ورزیده است.

وی ادامه داد: مردم می‌خواهند پاسخ این سوال را بدانند که چرا عده‌ای که از ابتدای پیروزی ملت ایران در اولین صحنه‌ها حاضر شده خود را عامل پیروزی نشان دادند و در سختی‌های انقلاب اسلامی همواره نظام و مردم را از چنگ و دندان دشمن هراسانیده‌اند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه آنها هنوز دست از این روش ناپسند برنداشته‌اند و به هر بهانه‌ای در خاکستر فتنه می‌دمند، تصریح کرد: مردم ما براین باورند که این رفتارهای مغایر با انقلابی‌گری خیانت آشکار به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ و امام است.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: تبیین مبانی انقلاب اسلامی و ایدئولوژیک آن که با تغییرات مختلف ماهیتش تغییر نکرده است به صورت شایسته انجام نمی‌شود و عطش حقیقت‌جوی نسل جدید برطرف نمی‌شود.

وی بر همین اساس از کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست کرد در راستای ادای تکلیف انتقال انقلاب اسلامی به نسل نو از طریق دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

قاضی‌زاده با اشاره به نقش مردم مشهد مقدس در مشارکت‌های ملی و دفاع مقدس بیان کرد: مردم مشهد از بالاترین نسبت شهید در طول دوران دفاع مقدس برخوردار بودند و هنوز مشهد مقدس مانند دوران دفاع مقدس به صورت هفتگی شاهد تشییع شهدای مدافع حرم مطهر اهل بیت است.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مردم بی‌توجه به بی‌مهری‌های خواص براساس پارادایم امام امت مبنی براینکه بگوییم ما برای انقلاب چه کردیم حرکت می‌کنند، افزود: مردم همواره شکر نعمت حرکت در مکتب اهل بیت را ادا کردند.

وی با اشاره به ناامنی‌های ناشی از شرارت طالبان ادامه داد: براساس تربیت مکتب اهل بیت آنها پذیرای مهاجران و محرومان و جنگ‌زدگان منطقه بودند.

قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه منابع کشور برخلاف انتظار ملی متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها توزیع نمی‌شود، عنوان کرد: پایتخت‌نشینی فزاینده مراکز تحقیق و توسعه و تناسب منابع برنامه ششم را تهدید می‌‌کند و باعث عدم کارآمدی آن خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ رسالت جهانی برعهده دارد و آن پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، اما تا این تاریخ هیچ اقدام عملی و پیش‌برنامه در این زمینه صورت نگرفته، چراکه تمرکزگرایی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وی بر همین اساس از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرد مطالعه در این زمینه را آغاز کنند.

نظر شما