شناسهٔ خبر: 86332 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران خبر داد:

پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی دستمزد ۹۴

دستمزد نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه دستمزد ۹۴ امشب با فرمول ترکیبی نرخ تورم و معیشت کارگران تعیین خواهد شد گفت: پیش بینی می‌شود شرکای اجتماعی میانگین ۱۸ درصد افزایش مزد سال آینده را تصویب کنند.

به گزارش نماینده، محمد عطاردیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره صورت جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه گذشته هم گفتند آخرین جلسه شورای عالی کار است. اما به دلیل عدم تفاهم بین کارگر و کارفرما جلسه به امشب موکول شد.

 وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما برای افزایش ۲۶۱ هزار تومانی به توافق رسیده اند اما هنوز قطعی نشده است افزود: شرکای اجتماعی همواره با هم نشست هایی را برگزار می کنند تا به نظر واحد برای طرح در جلسه شورای عالی کار داشته باشند.

 عطاردیان با تأکید بر اینکه حقوق مطابق تورم افزایش و در کنار آن سایر مزایا مانند حق مسکن و بن خوار و بار و پایه سنوات نیز افزایش می‌یابد گفت: علاوه بر این نیز مقداری به عنوان معیشت کارگران مد نظر قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود که نرخ تورم میانگین ۱۸ درصد افزایش یابد گفت: فاصله ۲۶۰ هزار تومانی حقوق کارگران را تایید می‌کنم.   اکنون نمایندگان کارگری خواستار افزایش ۲۵ درصدی نرخ دستمزد و نمایندگان کارفرمایی خواستار افزایش ۱۶ درصدی مطابق با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی هستند. اما به نظرم می‌توان پیش بینی کرد که افزایش میانگین ۱۸ درصدی محقق شود.

 به گزارش تسنیم، اگر بخواهیم بنا بر افزایش ۲۶۰ هزار تومانی بگذاریم، حقوق به میزان ۱۸ درصد یعنی ۱۰۹ هزار و ۶۰۲ تومان افزایش می‌یابد و دستمزد به ۷۱۸ هزار تومان خواهد رسید. که ۲۰ هزار تومان به حق مسکن افزوده و ماهیانه ۱۵ هزار تومان هم به پایه سنوات افزوده خواهد شد و بن خوار و بار باید به میزان ۱۱۷ هزار تومان افزوده شود تا توافق ۲۶۰ هزار تومانی عملیاتی شود.

 

نظر شما