شناسهٔ خبر: 86232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

باید فرهنگ استفاده از تولید داخلی بین مسئولان کشور شکل بگیرد

رضایی کوچی43 نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: وقتی تمام توجه و نگاه برخی مسئولین به سوی کالای خارجی است، نباید انتظار زیادی از مردم داشت لذا فرهنگ استفاده از تولید داخلی باید بین مسئولان و مدیران کشور شکل بگیرد.

به گزارش نماینده، محمدرضا رضایی‌کوچی نماینده مردم جهرم و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر واردات بی‌رویه و با بیان اینکه فرهنگ مصرف گرایی در کشور ما بسیار پررنگ است، اظهار داشت: اگر بررسی کنیم، می‌بینیم که تعداد واحدهای تجاری در کشور به نسبت جمعیت زیاد است و علاقه بی‌انتهایی به مارک، ‌ آرم و برند کالاها در مردم وجود دارد همچنین راقبتی برای اینکه اطرافمان از کالاهای خارجی پر شود، ‌ شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که خرید کالای داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری و در صدر برنامه‌های نظام است لذا باید ظرفیت‌های داخلی تقویت شوند اما متاسفانه غیر این موضوع اتفاق می‌افتد و تولید داخلی به علت واردات کالاهای خارجی آسیب جدی دیده است.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: واحدهای تولیدی که اکثر آنها به لحاظ فنی و کیفی وضعیت خوبی دارند، نمی‌توانند با کالاهای خارجی رقابت کنند چرا که تمایلی برای استفاده از کالای داخلی وجود ندارد لذا این فرهنگ باید تغییر کند و شروع آن هم باید از سوی مسئولین باشد. وقتی تمام توجه و نگاه برخی مسئولین به سوی کالای خارجی است، نباید انتظار زیادی از مردم داشت. فرهنگ استفاده از تولید داخلی باید بین مسئولان و مدیران کشور شکل بگیرد و از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها ترویج شود.

"در حالی که توجه‌ها باید به سمت تولید داخلی برود، ‌ مافیایی درست کرده و کالای خارجی وارد می‌کنند و سودهای کلان به جیب می‌زنند. برخی دنبال کاسب‌کاری و سود خود هستند و کاری به رونق اقتصادی ندارند. همچنین گاهی جنس ایرانی خوب هم وجود دارد اما برخی افراد فکر می‌کنند، سودشان در واردات جنس خارجی است لذا دستگاه‌های نظارتی و مجلس باید با نظارت دقیق و تصویب قوانین مانع این اقدامات شوند".

رضایی جلوگیری از واردات بی‌رویه را مستلزم اراده و عزم جدی دولت و مجلس برای مقاومت در برابر کالاها و اجناس خارجی برشمرد و گفت: متولیان تولید، وزارت صنعت و اداره استاندارد باید تلاش کنند کیفیت جنس ایرانی بالا برود و به افزایش کیفیت توجه کنند. از طرفی هم اجازه واردات و ورود کالاهای خارجی به وارد کشور داده نشود.

نظر شما