شناسهٔ خبر: 86222 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قاضی زاده:

دادرسی عادلانه و مقتدرانه ، زمینه های فشار سیاسی را از بین می برد

قاضی زاده 43 نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که به دنبال قانون‌شکنی در کشور هستند طبیعتاً به گردن کلفتی خود اطمینان بسیاری دارند، گفت: قوه قضاییه در برخورد با این افراد باید عادلانه و مقتدرانه عمل کند تا اعتماد عمومی جامعه را تقویت کند.

به گزارش نماینده، امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره آسیب‌های دخالت برخی اشخاص و چهره‌های سیاسی در فرایند دادرسی و فشار بر قضات، اظهار کرد: گردن کلفت‌ها که قانون‌شکن در کشور هستند طبیعتاً به گردن کلفتی خود اطمینان بسیاری دارند.

وی افزود: ما انتظار داریم در نظام اسلامی قوه قضاییه عادل، مستدل، محکم، قوی، باانصاف و بی‌طرفانه با موضوعات برخورد کند و اگر این رویه باشد پس از مدتی همه می‌فهمند که اگر تخلفی کنند جایی وجود دارد که برخورد قوی و مقتدرانه کند و این زمینه فشار را در کشور از بین می‌برد و سبب اعتماد و دلگرمی مردم به نظام اسلامی می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به‌صورتی قوه قضاییه و دادگاه‌های ما فعالیت کنند که بهانه‌ای در اختیار دشمنان نگذارند و از سوی دیگر آن‌قدر b عادلانه عمل کنند که اعتماد عمومی جامعه را به وجود آورد که برای قوه قضاییه کوچک و بزرگ تفاوتی ندارند.

قاضی‌زاده با توجه به اینکه حفظ استقلال دستگاه قضا مهم بوده و اقتدار نظام اسلامی فراتر از شخصیت‌ها در نظام است، درباره توصیه خود به چهره‌های سیاسی گفت: تمام ارزش ما در این نظام اسلامی این است که در جهت بندگی خدا خدمت کنیم.

وی ابراز کرد: کسی که می‌پذیرد فعالیت سیاسی کند و مسئولیتی قبول کند به این معناست که پذیرفته خود را ایثار این مسیر حق‌طلبانه کند و مادی‌گرایی و دنیاطلبی در آن حتی به‌صورت حلال بی‌معنی است چه برسد به اینکه به‌صورت حرام باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شأن و سطح این نظام بسیار فراتر از این مسائل است و آن‌هایی که خلاف این را عمل می‌کنند این نظام را نشناخته و خسرالدنیاوالآخره می شوند.

نظر شما