شناسهٔ خبر: 86217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

جان کری:

تلاش دیپلماتیک دولت اوباما با نامه جمهوریخواهان نابود شد

جان کری ، وزیر خارجه آمریکا درباره نامه اخیر ۴۷ سناتور به رهبران ایرانی گفت،: این نامه تلاش دیپلماتیک دولت اوباما را نابود کرد.

به گزارش نماینده به نقل از العربیه، جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که تنها تحریم نمی‌تواند ضامن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران باشد.

جان کری که در اجلاس اقتصادی دو روزه شرم الشیخ واقع در مصر شرکت کرده بود افزود که مهلت دست یابی به توافق هسته‌ای با ایران پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

کری با اشاره به اینکه ایران در عراق در مبارزه با داعش نقش دارد گفت: واشنگتن در خصوص پرونده عراق با ایران هماهنگی ندارد و مشارکت ایران در آزادسازی تکریت ما را شگفت زده نکرده است ما از این مسئله با خبر بودیم.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از جان کری گزارش داد در گفتگوهای هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ پیشرفتهایی کسب شده اما هنوز شکافهای مهمی باقی مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان ماه مارس به توافق هسته‌ای دست یابند.

به گزارش آسوشیتد پرس، وزیر خارجه آمریکا درباره نامه اخیر ۴۷ سناتور به رهبران ایرانی گفت لازم است تا با وزیر خارجه ایران گفتگو کنم تا تاثیرات این نامه را ارزیابی کنم. وی با این حال افزود نامه جمهوریخواهان تلاش دیپلماتیک دولت اوباما را نابود کرد.

کری افزوده: نمی‌تواند پیش بینی کند که آمریکا و دیگر قدرتها ی جهانی قادر به دستیابی به چارچوب یک توافق پیش از ۳۱ مارس هستند یا خیر.

وی تاکید کرده که آمریکا خواستار توافق درست است و نه هر توافقی.

جان کری با اشاره به انتخابات پارلمانی اسرائیل گفته است باراک اوباما همچنان به راه حل دو دولت متعهد است.

جان‌کری و محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان فردا در لوزان سوئیس دیدار می‌کنند.

نظر شما