شناسهٔ خبر: 86192 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اختراع دستگاه ضد تگرگ در ایران+عکس

تگرگ 43 سامانه ضد تگرگ در شهرستان ملکان راه اندازی شد تا باغداران و کشاورزان این شهرستان دیگر نگران از بین رفتن محصولات خود نباشند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، با راه اندازی نخستین سامانه ضد تگرگ در باغات ملکان بیش از  ۱۱۰ هکتار از باغات میوه دراین شهرستان تحت پوشش این سامانه قرار گرفت تا در مواقع نامناسب بودن هوا از آن استفاده شود.

 

فرماندار ملکان در آیین راه اندازی این سامانه با اشاره به اینکه هرسال بیش از ۵۰ درصد محصولات باغی و زارعی این شهرستان در اثر بارش تگرگ از بین می روند، گفت: این خسارت در باغات انگور رقمی در حدود ۱۲۰هزار تن می شود.

 

راه اندازی سامانه ضد تگرگ در ملکان (+عکس)


جهانگیر اسکندرزاده افزود: سامانه ضد تگرگ توسط مخترعین ایرانی و بومی راه اندازی شده و محدودیتی در نصب این سامانه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی از اولویت های این شهرستان است و با توجه به اینکه ملکان قطب کشاورزی و باغداری استان محسوب می شود، مسوولان باید برای کاهش اثرات سرمازدگی و تگرگ اقدام جدی را به عمل بیاورند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر حمایت اصولی و بدور از شعاراز باغداران و کشاورزان تاکید کرد و گفت: غرامتی که به کشاورزان و باغداران در اثربلایای طبیعی داده می شود خیلی ناچیز است.

شهروز افخمی افزود: بخشی از غرامت پرداختی مبلغی است که کشاورزان به بیمه پرداخت می کنند و به ازای هر هکتار خسارت مبلغ ۱۵میلیون ریال دردی را دوا نمی کند.

شهرستان ملکان با ۱۱۰هزار نفر جمعیت در ۱۵۵کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۱۸:۰۸پویا 0 0

    چی میگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                

نظر شما