شناسهٔ خبر: 86163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنان تنش آفرین یونسی انحراف در روند اتحاد و بیداری اسلامی است

جوکار43 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اظهار تأسف از سخنان اخیر مشاور رئیس‌جمهور درباره عراق تأکید کرد: همه مسئولان باید در شرایط کنونی منطقه از بیان اظهارنظرهای تنش‌زا به شدت پرهیز کنند.

به گزارش نماینده، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات اخیر مطرح شده از سوی علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی اظهار داشت: البته امیدواریم این یک شیطنت رسانه‌ای و در راستای همان پروژه ایران‌هراسی که دشمنان ما دنبال می‌کنند، باشد اما اگر انتساب این اظهارات به آقای یونسی صحت داشته باشد، واقعاً جای تأسف دارد.

وی افزود: هر کشوری مستقل است و حاکمیتی مستقل دارد، عراق هم حاکمیت مستقل دارد و بایستی جداً از گفتارهایی که می‌تواند تنش‌زا باشد و روابط بین دو کشور را به هم بزند، خودداری و پرهیز شود. افرادی مانند آقای یونسی در چنین جایگاهی باید به شدت از طرح مسائل حاشیه‌ساز پرهیز کنند، آن هم در شرایط کنونی منطقه که دشمنان ما به دنبال اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی که اتحاد و انسجام مستحکمی بین کشورهای منطقه صورت گرفته و تمدن اسلامی، هویت خودش را به طور کامل پیدا کرده است، نباید اینگونه اظهارات تأسف‌بار مطرح شود.

وی تأکید کرد: هویت حوزه تمدن اسلامی تنها در سایه همین استقلال کشورهای همگام و همسوی اسلامی که اهدافشان بیشتر جنبه توسعه‌ای و همگرایی جامعه اسلامی دارد، تحقق یافته است لذا بیان اینگونه اظهارنظرهای بی‌مورد و گفتارهایی که می‌تواند در اتحاد اسلامی خدشه ایجاد کند، کار صحیحی نیست و هر کسی در هر جایگاهی که باشد بایستی به شدت از این گونه سخنان تنش‌زا پرهیز کند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته آن گفتمان حوزه تمدن اسلامی را در منطقه به پیش ببرد فارغ از اینکه هر کدام از مسلمانان متعلق به چه کشوری باشند لذا اینکه ما به قبل بازگردیم و بخواهیم به گونه‌ای تمدن کوروشی را مطرح کنیم، این فقط یک سخن انحرافی است و نباید مطرح شود.

نظر شما