شناسهٔ خبر: 86115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نادران در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی:

نباید دلخوش به مذاکرات باشیم؛ راه حل مشکلات اقتصادی«اقتصاد مقاومتی» است

نادران نماینده مردم تهران می گوید: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری رفع مشکلات اقتصادی کشور اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است و نباید فقط مردم را برای راهپیمایی بخواهیم، بلکه باید در تولید از آن‌ها کمک گرفت.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، الیاس نادران در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: پس از انتخاب حجت‌الاسلام روحانی به ریاست جمهوری، مجلس همه همت خود را جهت بهبود فضای اقتصادی کشور گذاشت و پس از تحریم‌های صورت گرفته توسط غرب همه تلاش ما در راستای کاهش این تحریم‌ها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آرامش خوبی در بازار حاکم شده است و دولت در این یک سال و نیم اخیر توانسته از نظر کاهش قیمت‌ها موفق عمل کند.

نادران بیان کرد: سیاست تکمیلی به‌منظور کاهش قیمت‌ها این است که سرمایه تولیدی کشور مورد حمایت قرار بگیرد، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد و وقت و فرصت خود را برای توافق با غرب گذاشت، تفکر دولت این است که با توافق غرب می‌توان مشکلات تولید داخلی را رفع کرد.

وی عنوان کرد: امروز به‌لحاظ اشتغال نسبت به ابتدای دولت یک میلیون نفر از بازار کار بیرون رفته‌اند و یا اخراج و بازنشسته شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش شاخص بورس تصریح کرد: بورس که بازار سرمایه کشور است از ابتدای دولت یازدهم با کاهش چشم گیری مواجه شد و سقوط کرد و امروز بورس کشور با رکود مواجه شده است.

نادران با تأکید بر لزوم توجه به تولید داخلی اظهار داشت: تحلیل نمایندگان بر این است که همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید اقتصاد مقاومتی را دستور کار قرار دهیم و دلخوش به مذاکرات نباشیم چراکه برای رونق اقتصاد کشور باید از سرمایه‌های داخلی مردم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری رفع مشکلات اقتصادی کشور اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است و نباید فقط مردم را برای راهپیمایی بخواهیم، بلکه باید در تولید از آن‌ها کمک گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غربی‌ها کل نظام را نمی‌خواهند و به‌نظر نمایندگان اقدام دولت در زمینه اعتماد به غرب اشتباه و خطای استراتژیک است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۰۱:۳۲امید 0 0

    ایشون رفتند برای آقای نوری همدانی سخنرانی کرده اند؟! گزارش کار داده اند؟!  گزارش کار دولت را داده اند یا مجلس؟! آن جناب توصیه ای نداشتند؟! 
    براستی اقتصاد مقاومتی راه حل موقتی است یا دائمی؟ اگر نقش دولت در اقتصاد کمرنگ شود قطعا به سمت تعاون می رویم و تکیه مردم به دولت کم می شود این خوب است اما تعدیل دولت نیاز دارد به مجلس تخصصی و بدور از باند بازی های سیاسی ، بطور کلی امور اسلامی روحیه مسلمانی می خواهد وگرنه روحیه اقتصادی نه در واقع روحیه است که بتوان با این حرفها بوجود آورد نه وجودش بدرد و درمان فرهنگ این مملکت می خورد . حتی در نظام اقتصاد تغاونی سد نمودن ظرفیت های خارجی و عدم بهرمندی از بازار بزرگ تر منطقی نیست چرا که امور اقتصادی ریسک و حاشیه ضرر دارد و هر چه بازار توسعه یافته تر باشد ریسک ضرر کمتر متوجه یکایک سوداگران است. نباید انگیزه ای ایجاد شود که سبب عدم رونق بازار گردد وگرنه بدست خود شبه تحریم بوجود آورده ایم.  
                                

نظر شما