شناسهٔ خبر: 86074 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رؤیاهای یک بیمار

محمدعلی سپانلو محمدعلی سپانلو از آماده کردن یک مجموعه شعر تازه در دوران بیماری‌اش خبر داد.

به گزارش نماینده این شاعر پیشکسوت به خبرگزاری ایسنا گفت: کتاب شعری را در روزهای بیماری‌ام آماده کرده‌ام با نام «بیمارستان کافکا» که امیدوارم سال آینده منتشر شود.

او درباره فضای این شعرها و این‌که چقدر به بیماری‌اش ربط دارد گفت: خیلی ربط دارد. البته رؤیاها هم هستند؛ رؤیاهای یک بیمار که خیلی هم زیبا هستند. بعضی از این شعرها را داشتم و این اوخر که کمی بهتر شدم روزی نیم ساعت، یک ساعت روی آن‌ها کار کردم. در واقع شعرهای دو سه سال اخیر هستند که آن‌ها را تکمیل کردم و ان‌شاء‌الله سال آینده منتشر می‌شوند.

سپانلو همچنین درباره کتاب‌هایی که امسال از او منتشر شده، بیان کرد: «شعرهای عاشقانه»، «ترانه بولوار میرداماد»؛ منتخب شعرهایم، تجدید چاپ «مجموعه شعرهای «پاییز در بزرگراه» و «افسانه شاعر گمنام» و تجدید چاپ ترجمه «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» هوراس مک‌کوی کتاب‌هایی بود که امسال درآمد.

او در عین حال به در انتظار مجوز بودن چاپ چهارم ترجمه «مقلدها» ی گراهام گرین اشاره کرد و گفت: این کتاب تجلیل از مذهبی‌های مبارز است اما به چند جمله آن گیر داده‌اند و به کتاب‌ مجوز نمی‌دهند.

محمدعلی سپانلو متولد ۲۹ آبان‌ماه سال ۱۳۱۹ در تهران است. «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «سندباد غایب»، «هجوم»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «خانم‌زمان»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «خیابان‌ها، بیابان‌ها»، «فیروزه‌ در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، «ژالیزیانا»، «کاشف از یادرفته‌ها» و «قایق‌سواری در تهران» از مجموعه‌ شعرهای این شاعرند. همچنین ترجمه‌ «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» نوشته‌ هوراس مک‌کوی، «مقلدها» نوشته‌ گراهام گرین، «شهربندان» و «عادل‌ها» نوشته‌ آلبر کامو، «کودکی یک رییس» نوشته‌ ژان پل سارتر، «دهلیز و پلکان»، شعرهای یانیس ریتسوس، و «گیوم آپولینر در آیینه‌ آثارش»، شعرها و زندگی‌نامه‌ گیوم آپولینر، از دیگر آثار منتشرشده‌ او هستند.

نظر شما