شناسهٔ خبر: 86071 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت از ظرفیت‌ بانک‌ها در تقویت بازار بورس استفاده کند

اسماعیل جلیلی43 یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت با ارئه یک برنامه مدون از ظرفیت نظام بانکی در تقویت بازار بورس استفاده کند، گفت: برای تقویت بازار بورس باید از ظرفیت منابع مالی موسسات مالی و اعتباری و همپنین بانک‌ها استفاده کند.

به گزارش نماینده، اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به نقش بورس در اقتصاد کشور،   با بیان اینکه رونق بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور نقش اساسی دارد، گفت: بازار بورس به نوعی نشان دهنده، وضعیت فعالیت اقتصادی شرکت‌های تولیدی بورس است.

وی افزود: باید نظارت‌های لازم و موثر در بازار سرمایه باشد تا از کارهای دلالی در این بازار جلوگیری شود، انجام این موضوعات مانع از نوسانات کاذب و حبابی در بورس کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: باید اجازه داده شود مبنای عمل بازار بورس براساس عملکرد اقتصادی صورت گیرد، البته دولت می‌تواند در مواقع حساس که وضعیت بورس نامطلوب شد، به وسیله مکانیزم‌های کارشناسی و علمی از افت بازار سرمایه جلوگیری و این بازار را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت با ارئه یک برنامه مدون از ظرفیت نظام بانکی در تقویت بازار بورس استفاده کند، خاطرنشان کرد: برای تقویت بازار بورس باید از ظرفیت منابع مالی موسسات مالی و اعتباری و همپنین بانک‌ها در جهت تقویت واحدهای تولیدی استفاده شود که انجام این مهم افزایش تولید ناخالص ملی را درپی دارد.

نظر شما