شناسهٔ خبر: 86026 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را کشت+عکس

پلیس آمریکا/2 یک جوان ۱۹ ساله سیاه پوست آمریکایی بر اثر تیراندازی یک نیروی پلیس در شهر مدیسون کشته شد.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، در جدید‌ترین مورد از تیراندازی پلیس سفید پوست به جوانی سیاه پوست در آمریکا، «تونی رابینسون» ۱۹ ساله در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین توسط «مت کنی» پلیس ۴۵ ساله کشته شد.

مقامات پلیس اعلام کردند که در زمان تیراندازی، رابینسون مسلح نبود؛ هرچند که گفته شده است این جوان قصد درگیر شدن با پلیس را داشته است.

رئیس پلیس شهر «مدیسون» آمریکا گفت جوان ۱۹ ساله سیاه پوستی که بر اثر تیراندازی افسر پلیس سفید پوست کشته شده، سلاح به همراه نداشته است.

«مایک کووال» فرمانده پلیس شهر مدیسون در ایالت ویسکناسین آمریکا گفت: می‌خواهم کاملاً روشن بگویم: این جوان سلاح نداشت و همین مسئله نیز به پیچیدگی روند کار بازپرسان منجر می‌شود؛ پذیرفتن و درک موضوع برای عموم مردم که باید صبورانه منتظر باشد و ببینند چه وقایع دیگری در این ماجرا نقش داشته که استفاده از نیروی مرگبار را ایجاب کرده است، ساده نخواهد بود.

این مقام پلیس آمریکا افزود: من اکنون نگرانِ امنیت ۴۵۵ افسر پلیس هستم. با شعار‌ها، ایمیل‌ها و انتقادهای تلخی که در اطراف محل و همچنین شهر ما شنیده می‌شود، نگران کننده است.

معترضان به خشونت پلیس آمریکا با تجمع مقابل ساختمان دولتی در منطقه «دِین» به سوی محل تیراندازی راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جان سیاه پوستان اهمیت دارد»؛ این شعاری است که فعالان آمریکایی بعد از تیراندازی پلیس این کشور به سوی مردان سیاه پوست در ماه‌های اخیر، سر داده‌اند.

مت کِنی، افسر پلیس خطاکار در این حادثه تا زمان تکمیل تحقیقات به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

پیش از آن نیز حوادث مشابه در شهر فرگوسن ایالت میسوری و شهر نیویورک از سوی پلیس سفید پوست علیه دو سیاه پوست تکرار شده بود که در هر دو مورد، هیات منصفه دادگاه ویژه، پلیس‌های ضارب را تبرئه کردند. این اتفاقات، اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا به دنبال آورد.

نظر شما