شناسهٔ خبر: 85977 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مقیمی:

دخل و خرج احزاب شفاف نیست/ پول‌های کثیف در تمام عرصه ها هزینه می شود

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور: برخی از کمک‌هایی که به احزاب می‌شود دارای اهداف خاصی است بالاخره به یک حزب و افرادی کمک می‌کنند که در یک انتخابات موفق شوند و در همین میان توقعاتی دارند بنابراین برای اینکه این مسائل روشن شود بهتر است دخل و خرج احزاب شفاف شود.

به گزارش نماینده محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فروش مواد مخدر برای برخی افراد درآمد کلانی دارد با اشاره به سخنان رحمانی فضلی مبنی بر لزوم جلوگیری از ورود این پول‌ها در عرصه‌های مختلف‌ اظهارداشت: وزیر کشور در سخنانش تاکید داشت این پول‌ها می‌تواند در هر عرصه و جریانی ورود پیدا کنند لذا اگر پول‌ها این فرمی وارد اقتصاد شود در همه جا مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه سوداگری مواد مخدر درآمدهای بسیار هنگفت و کلانی را دارد، افزود: توصیه وزیر کشور این بود که باید جلوی این گونه اقدامات را بگیریم که این پول‌ها در جاهای حساس و سرنوشت‌ساز هزینه نشود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اینکه این پول‌ها در سیاست هزینه شود وجود دارد یا خیر، گفت: این پول‌ها می‌تواند در همه جا هزینه شود.

مقیمی درباره فعالیت احزاب و چگونگی تامین درآمد آنها برای فعالیتشان، اظهارداشت: در شرایط فعلی احزاب فعالیت‌هایشان را خودشان اداره می‌کنند و دولت هم کمک‌هایی که قبلاً داشته در بودجه بسیار کم شده و احزاب از محل درآمدهای حاصل از حق عضویت‌ها و غیره اداره می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فعالیتهای احزاب شفافیت‌های مالی وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: شفافیت‌های مالی در فعالیت‌های احزاب وجود ندارد؛ البته اینکه احزاب به چه میزان و از چه طریق هزینه می‌کنند طی سال‌های مختلف مشخص می‌شود.

مقیمی ادامه داد: چون در کشور ما احزاب به طور مناسب جا نیفتاده‌اند و جایگاهشان قوی نیست و احزاب فراگیر نداریم مشخص نیست که درآمدهایشان دقیقاً از کجا تامین می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: برخی از کمک‌هایی که به احزاب می‌شود دارای اهداف خاصی است بالاخره به یک حزب و افرادی کمک می‌کنند که در یک انتخابات موفق شوند و در همین میان توقعاتی دارند بنابراین برای اینکه این مسائل روشن شود بهتر است دخل و خرج احزاب شفاف شود.

نظر شما