شناسهٔ خبر: 85963 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اسدی :

با این سرعت تخریب نسل‌های بعدی از طبیعت محروم خواهند ماند

جنگل43 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:کسانی که امروز برای خوش‌گذرانی دست به تخریب طبیعت می زنند، باید بدانند خود را مدیون نسل های بعدی می کنند که از این طبیعت محروم خواهند ماند.

به گزارش نماینده، یونس اسدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باتسنیم، در خصوص تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری گفت: متأسفانه محیط زیست در کشور ما هم از جهت بحث پوشش گیاهی و آبخیزداری و هم از جنبه شهر‌سازی دچار مشکل شده که باید هرچه سریع‌تر این آسیب رسانی کنترل و به بهسازی شرایط فعلی منجر شود.

وی افزود: کم‌آبی، عدم مدیریت منابع طبیعی و هدررفت منابع  آبی سه عامل اصلی خشکسالی است؛ از طرفی زمین‌خواری منجر به کاهش پوشش گیاهی و خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست شده و متأسفانه برداشت از جنگل‌ها به قدری است که ریه‌های تنفسی کشور به‌شدت ضعیف شده و این مسأله هم در خصوص جنگل‌های ناحیه البرز و هم در ناحیه زاگرس قابل مشاهده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص آسیب‌رسانی به طبیعت و  مخاطرات انسانی آن، گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما وابسته به مسأله محیط زیست است؛ به عنوان مثال بحث فرسایش خاک و کاهش محصولات کشاورزی، بحث ریزگردها و مشکلات بسیاری که برای مردم به و جود امده است از اثرات تخریب طبیعت به حساب می آید.

اسدی در خصوص زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز اظهار داشت: در حاشیه شهر‌های بزرگ مردم برای احداث ویلا در نواحی خوش آب و هوا اقدام می‌کنند ولی بی‌اطلاع هستند که احداث همین ویلا در دراز مدت، سبب از میان رفتن طبیعت و همان آب و هوای خوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: غصب زمین‌های بیت‌المال و مصادره بسیاری از اراضی منابع طبیعی سبب شده‌ که در شهر‌های بزرگ شاهد مشکلات بزرگ آب و هوایی باشیم که اگر به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب هم توجه کنیم، خواهیم دید بیشترین تأکید ایشان بر رفع مسأله زمین‌خواری و صیانت از حریم طبیعت است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که امروز برای خوش‌گذرانی دست به تخریب طبیعت می زنند، باید بدانند خود را مدیون نسل های بعدی می کنند که از این طبیعت محروم خواهند ماند.

نظر شما