شناسهٔ خبر: 85951 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خودارزيابی مستمر

اقتصاد مقاومتی431

نماینده/سید مسعود علوی: روزهاي پاياني سال ۹۳ را مي گذرانيم. امسال، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نام گرفته بود. دولت، مجلس و دستگاه قضائي بايد در يک نگاه «خودارزيابي» ببينند آيا در برخورد با مسائل و مشکلات کشور با مديريت جهادي، کار را به پيش برده اند؟ قواي سه گانه در تعامل با هم آيا توانسته اند عزم ملي براي حل مشکلات کلان کشور را مهندسي کنند؟

 

اقتصاد ما در اين سال در توفان تحريم و تهديد دشمن چه حال و هوايي داشت؟ توفيقات دولت در مهار تورم را مي توان يک کار جهادي براي نااميد کردن دشمن در اثرگذاري روي تصميمات اقتصادي، تلقي کرد. مردم با همين آهنگ کار جهادي در مسير عزم ملي پيش رفتند و هر کس به اندازه وسع و حوصله و توان خود، نظام را ياري کرد.

هر کس که امروز از دروازه هاي ايران به کشور وارد مي شود، با سر زدن به بازارها حس مي کند توفان تحريمي که دشمن، دل به آن خوش کرده، حتي به اندازه نسيمي نتوانسته است به آرامش کشور وداد و ستد در بازار لطمه وارد کند. بنيان هاي نيرومند اقتصادي در کشور و زيرساخت هاي آن فارغ از اعداد و ارقامي که ممکن است برخي هم نگران کننده باشد، از چنان استحکامي برخوردار است که دشمن نمي تواند روي به هم زدن دکور حکومت و نظامات اقتصادي ما حساب کند.

تحريم اقتصادي بايد آثار وجودي خود را در بازار به طور ملموس نشان دهد، اما هيچ علامتي که دشمن را خشنود کند، ديده نمي شود. بيچاره کساني که آن طرف ميز، مذاکرات ۱+۵ با ايران را نمايندگي مي کنند و دلشان به مسائلي خوش است که هرگز وجود خارجي ندارد.
تحريم ها بدون شک آسيب زا هستند اما آسيب آنها فراتر از مقاومت مبتني بر عزم ملي که در دولت در جريان است، نمي باشد.

در قلمرو فرهنگ، گلايه هايي از عملکرد دولت در برخي رويکردها وجود دارد، اما اصحاب فرهنگ، سال قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند. برخي بيهوده در صدد تزريق ويروس سکولاريسم در عرصه مقدس فرهنگ هستند. آنها بيش از سه دهه تلاش هاي خود را تجربه کردند. دولت هاي گونه گوني را پشت سر گذاشتند اما به جايي نرسيدند.

فضاي سياسي کشور آرامش نسبي خود را دارد. کساني که تا ديروز لباس افراطي گري پوشيده بودند و فتنه ۸۸ را رقم زدند، با موج اعتدال، همسو شده و به اين نتيجه رسيده اند كه افراطي گري و تندروي، عاقبت خوشي ندارد. دامان پر مهر ملت، بر دامان آلوده و خشن آمريکا ترجيح دارد. خروج از نظام، جز رسوايي چيزي به دنبال ندارد. عاقبت خروج از نظام هم ورشکستگي است. پناهندگي به دشمني که خود نيز امروز پناهي ندارد، خلاف عقلانيت سياسي است.

امروز همه از خرد جمعي و عقلانيت سخن مي گويند. صبوري ملت و هوشمندي رهبري، همه را سر خط آورده است. خط «خودارزيابي مستمر»، ما را از عقبه هاي خطرناک عبور مي دهد. اين عبور عقلاني به امنيت و اقتدار ملي مي افزايد و اجازه و مجال اختلال در نظام را از غرب و بويژه آمريکا مي گيرد. آمريکايي ها از بيرون، نتوانستند کاري بکنند و اميدشان «تغيير از درون» است. اين تغيير هرگز صورت نخواهد پذيرفت. امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي، مسير حرکت انقلاب را طوري طراحي و مهندسي کرده اند که فقط با ظهور حضرت ولي عصر (عج) و اتصال به استقرار دولت مهدوي، دولت جمهوري اسلامي تغيير مي کند. جمهوري اسلامي ايران مقدمات ظهور را فراهم کرده است. اين ملت در آرزوي چنين روزي، نشاط و سرزندگي و اميد خود را حفظ کرده است و هيچ قدرتي در جهان نمي تواند در عزم ملي و مديريت جهادي ملت در رسيدن به چنان قله اي، تشکيک کند و يا خداي ناکرده، اختلال ايجاد نمايد.

چه خوب است رئيس جمهور محترم در پايان سال يك ارزيابي يا به تعبير دقيق تر يك گزارشي از دستاورد هاي دولت در زمينه اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادي ونيز با دورنمايي از عزم ملي ارائه دهند.

نظر شما