شناسهٔ خبر: 85895 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در گفتگو با هفته نامه "پنجره":

انتخابات رقابتی خواهد بود/ به تحقق وحدت اصولگرایان امیدوارم

حدادعادل+پنجره/2 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس می گوید: در انتخابات آینده رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان جدی تر از همیشه خواهد بود و این انتخابات، انتخاباتی است که در نوع خودش کم سابقه است.

به گزارش نماینده ، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با سالنامه پنجره در خصوص حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس، گفت: در انتخابات مجلس دهم یکی از موضوعاتی که باید به دقت بررسی شود، موضوع آقای احمدی نژاد است و من شخصا تصور می کنم آقای احمدی نژاد حاضر به دادن لیستی جدای از اصولگرایان نباشد. اگر آقای احمدی نژاد به صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آرای اصولگرایان مصرف می کند و این چیزی است که اصلاح طلبان به آن علاقه مند هستند.

وی اضافه کرد: از تبلیغات رسانه ای آنها نیز استنباط می شود که به دنبال تشویق و تحریک آقای احمدی نژاد برای شرکت در انتخاباتند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین نسبت به تحقق وحدت در جریان اصولگرا ابراز امیدواری کرد و گفت: یکی از جهات امیدواری ام این است که تجریه تلخ تفرقه که در انتخابات های گذشته بود مایه عبرت شده باشد. امیدوارم که امید به آینده و هم عبرت از گذشته بتواند ما را به وحدت برساند.

حدادعادل  معتقد است: در انتخابات آینده رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان جدی تر از همیشه خواهد بود و این انتخابات، انتخاباتی است که در نوع خودش کم سابقه است.

مهمترین محورهای گفتگو با دکتر غلامعلی حداد عادل بدین شرح است:

* اصولگرایان همیشه منتقد احمدی‎نژاد بوده‎اند. البته به درجات مختلف. در اوایل کم و در اواخر دوره او زیاد. حقیقت این است که پیروزی احمدی‎نژاد نتیجه بد عمل کردن اصلاح‎طلبان بود.

* اصولگرایان در آن زمان پیروزی احمدی‎نژاد را پیــروزی خودشان می‎دانستند. طبیعی هم بود.

* من شخصا تصور می‎کنم آقای احمدی‎نژاد حاضر به دادن لیستی جدای از اصولگرایان نباشد.

* بعضی از طرفداران آقای لاریجانی خودشان را اصولگرایان معتدل می‎دانند و بقیه یعنی رهپویان، ایثارگران و پایداری در درجات مختلف قرار دارند.

* پایداری‎ها عمدتا افرادی هستند که از احمدی‎نژاد جدا شده اند و انتقاد دارند. البته فاصله‎‎های متفاوت دارند.

* موضوع آقای رحیمی متعلق به دوران معاون اولی ایشان بود و چون آقای احمدی‎نژاد موافق این محاکمه نبود، محاکمه به تعویق افتاد.

* در حال حاضر هم متدینین علاقه‎مند به هنر اسلامی هستند، اما فرزند خود را به‎سوی هنر سوق نمی‎دهند. این مشکلات به هر حال وجود دارد.

* در روز ۱۳ فروردین سال ۵۸ به بیرون از شهر می‎رفتیم. حجاب هنوز اجباری نشده بود و بعضی از خانم‎ها هنوز بی‎حجاب

نظر شما