شناسهٔ خبر: 85856 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش حدادعادل به نامه سناتورهای آمریکایی

غلامعلی حدادعادل43 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه رونمایی از کتاب «محض اطلاع»، کارگردان فیلم «محمد(ص)» را چهره فرهنگی سال ۹۳ دانست.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه رونمایی از جدیدترین کتابش با نام «محض اطلاع» در جمع خبرنگاران درباره نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به رهبر معظم انقلاب گفت: تصور می‌کنم، رقابتی که بر سر مسئله ایران در آمریکا وجود دارد موجب به وجود آمدن صف‌بندی‌های سیاسی، داخل آمریکا نسبت به ایران شده است و این نامه‌ها نیز نتیجه این صف‌بندی‌هاست.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، مهم حفظ کردن عزت ملت و کشور ایران و پایان دادن تحریم‌های ظالمانه نسبت به مردم است.  اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بیاید و تصمیم دیگری بگیرد ما هم متناسب با آن تصمیم اقدام خواهیم کرد.

حدادعادل در پاسخ به ارزیابی‌اش از اوضاع فرهنگی در سالی که از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده بود، گفت: از رهبر معظم انقلاب ممنونیم که با این نام‌گذاری توجه ما را به این دو رکن اساسی جلب کرد و از امثال خود هم گله دارم که نتوانستم آن‌چنان که شایسته مردم ایران است، از زاویه اقتصاد و فرهنگ در خدمت آنها باشم. امیدوارم که توجه به مسئله فرهنگ مختص امسال نماند و در سالهای آینده نیز توجه لازم به آن بشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره چهره فرهنگی سال ۹۳ از نگاهش گفت: به‌نظر من مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد(ص)» چهره فرهنگی سال است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما