شناسهٔ خبر: 85834 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آریایی نژاد:

امسال، سال مظلومیت اقتصاد و فرهنگ بود

اریایی نژاد43 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: عزمی برای تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" وجود نداشت به طوریکه امسال، سال مظلومیت اقتصاد و فرهنگ بود.

به گزارش نماینده، احمد آریایی نژاد در گفت و گو با(ایسنا)، اظهار کرد: نمی توان کسی را برای عدم تحقق شعار سال متهم کرد چراکه همه در این امر دخیل هستیم و متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است.

وی تصریح کرد: ذهن مسوولان هم تنها معطوف به گفت‌وگو ها شد و از اقتصاد مقاومتی غافل ماند، در بحث فرهنگ هم که مشکل داریم به طوریکه در حال حاضر فرهنگ عمومی دچار چالش و تغییراتی بر خلاف نظر اسلام شده و با آنچه مدنظر اسلام است فاصله گرفته ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه کار ویژه و خارق العاده ای در زمینه تحقق شعار امسال صورت نگرفته و گاهی در بعضی قسمت ها عقب‌نشینی و عقب گرد داشتیم، در حالیکه اصل اسلام استکبار ستیزی است برخی به دنبال کنار آمدن با دنیای استکبار هستند که این امر ولایت پذیری را زیر سوال می برد.

آریایی نژاد با تاکید بر اینکه برنامه مشخصی برای به عمل درآوردن اهداف انقلاب وجود ندارد، توصیه کرد: سال آینده قوا هر شعاری که برای سال ۹۴ مطرح شد باید قبل از زدن بنر و گفتن شعر برنامه در جهت خواسته مقام معظم رهبری ارائه دهند و بگویند از ابتدا تا انتهای سال چه چشم اندازی را پیش رو خواهیم داشت و آخر سال برنامه ها را مرور کنند.

وی با بیان اینکه بی برنامگی از مشکلات اصلی در راستای عدم تحقق شعار است، تصریح کرد: افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، توجه به صنعت، کشاورزی و در مجموع خدمات دانش بنیان و استفاده از علوم جدیدی که ایرانی ها به آن دست یافته اند و تجاری کردن آنها و عدم اسراف را می توان در اقتصاد به کار گرفت. به عنوان مثال تعلق بهره بانکی به سپرده ها نوعی سم برای تولید است که متاسفانه دولت و مجلس کاری برای رفع این معضل نکرده اند.

آریایی نژاد اضافه کرد: از کار فرهنگی نباید انتظار زود جواب دادن را داشت اما به نظر نمی رسد قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده باشد بنابراین باید مسیری برای تحقق آن باز کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اعتقاد به اینکه عملکرد در حوزه فرهنگ سیر قهقرایی داشته است، خاطرنشان کرد: برخی افراد با عملکردشان نه تنها باعث اعتلای نظام و خواست شهدا نمی شوند بلکه به نوعی با انجام امور فرهنگی مقابله می کنند.

نظر شما