شناسهٔ خبر: 85655 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نگاهی به تلاش های هواداران داعش در رسانه های ضد انقلاب

چرا این روزها عده ای به دنبال واردات «مرجع انگلیسی» هستند ؟!

مرجع انگلیسی هر چند تاکنون رسانه های رسمی از مصادیق این کد واژه یعنی مراجع انگلیسی سخنی به میان نیاورده بودند و تنها وبلاگ نویسان و کاربران شبکه های اجتماعی در این عرصه مطالبی جسته و گریخته می نوشتند ولی این روزها دیگر هواداران برخی افراد و شخصیت هایی که خود را مخاطب این کلید واژه می دانند وارد میدان شده اند .

نماینده - در سال های گذشته کلید واژه ای در ادبیات سیاسی و مذهبی کشورمان رایج شد که به روحانیونی اشاره دارد که انگشت اشاره سیاستمداران استعمارگر انگلیس را در جهان اسلام تعقیب می کنند. این به ظاهر علما در حالی که جهان اسلام به شدت به وحدت و همدلی نیاز دارد بر طبل تفرقه می کوبند و از سویی دیگر چون اسلام به شدت از سوی معاندین به خرافه گرایی متهم است با تحریک مقلدان خود به برخی اقدامات چون قمه زنی راه را بر تبلیغات بیگانگان باز می گذارند .

هر چند تاکنون رسانه های رسمی از مصادیق این کد واژه یعنی مراجع انگلیسی سخنی به میان نیاورده بودند و تنها وبلاگ نویسان و کاربران شبکه های اجتماعی در این عرصه مطالبی جسته و گریخته می نوشتند ولی این روزها دیگر هواداران برخی افراد و شخصیت هایی که خود را مخاطب این کلید واژه می دانند وارد میدان شده اند .

یکی از این شخصیت های سید صادق شیرازی است . در این نوشتار تلاش نمی کنیم که به اقدامات این فرد جزء به جزء اشاره کنیم و اصولا مقصود این نوشتار آن نیست .

مجتبی واحدی سردبیر سابق آفتاب یزد که در طول فتنه ۸۸ از کشور متواری شد در این باره طی مقاله ای که گویا نیوز آن را منتشر ساخته است دو هدف همزمان را پی می گیرد ؛

۱- او این گونه القا می کند که مقصود جمهوری اسلامی از مرجع انگلیسی نعوذ بالله حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق است که مردم ایران و نظام اسلامی ارزش والایی برای ایشان قائل است . او عدم قرار گرفتن نام معظم له را در لیست جامعه مدرسین بعد از فوت آیت الله اراکی را دلیلی بر این مدعا می خواند در حالی که در آن برهه به دلیل حضور صدام در راس قدرت اگر نام آیت الله سیستانی در لیست جامعه مدرسین قرار می گرفت رژیم ددمنش بعث صدام برخوردی را با ایشان انجام می داد که با علمای صالح و خلف سابق از جمله حضرات آیات صدر و خویی انجام داد . در نتیجه قیاس و مصداق یابی مع الفارق ضد انقلاب هدف دیگری در این راستا دنبال می کند و آن هدف قرار دادن رابطه بسیار عالی جمهوری اسلامی و ملت عراق و مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق یعنی حضرت آیت الله سیستانی است .

در روزها و ماه های گذشته دو ملت ایران و عراق اتحادی شگرف و دیدنی علیه تروریست های مورد حمایت آمریکا و غرب را شاهد هستند و مرجعیت شیعه که مورد احترام شیعیان عراق و ایران است در این میان نقش مهمی ایفا می کند . قلم به مزدان انگلیسی این اتحاد تاریخی را بر نمی تابند و دل نگران آن هستند و از این رو است که در حمایت از داعش تلاش دارند که این اتحاد را بشکنند.

۲- اما روی دیگر سکه یعنی قرار دادن سید صادق شیرازی به عنوان مصداق کلید واژه مرجع انگلیسی پر بیراه هم نیست . اقدامات سید صادق شیرازی در وحدت شکنی ضربات جبران ناپذیری بر پیکر زخمی جهان اسلام وارد کرده است و از آن رو که انگلیس و سیاستمداران خبیث این کشور هرگز وحدت مسلمانان را بر نمی تابند از وی حمایت می کنند .

مجتبی واحدی در مقاله گویا نیوز که بهتر است آن را سیا نیوز بنامیم شیرازی را مرجع شجاع و منتقد جمهوری اسلامی می خواند و بوی مشمئز کننده سیاست های انگلیس خبیث از این نوشتار عیان است .

یکی از شخصیت هایی که زیاد مورد علاقه ضد انقلاب است آیت الله صانعی است . وی هر چند در مواردی چون وحدت جهان اسلام و ...نمی تواند با افرادی چون صادق شیرازی مقایسه شود و اصولا مواضعی منفی در این زمینه ندارد ولی به علت قرار گرفتن در برابر جمهوری اسلامی و نظام اسلامی مورد علاقه شدید ضد انقلاب است و از او نیز به عنوان مرجع تقلید سبزها یاد می کنند !

به عنوان پایان بخش این نوشتار جالب است که به بخشی از سخنان این فرد که در اوایل دهه ۷۰ بر زبان رانده شده است در باب مراجع انگلیسی دقتی داشته باشیم .

بر اساس خبري كه روزنامه جمهوري اسلامي در تاريخ ۳۰ آذر ۷۲ و روزنامه كيهان در ۲ دي‌ماه همان سال به نقل از صانعي منتشر كرده‌اند، وي معتقد بود : بايد مراقب مرجع تراشي بيگانگان و ايادي استكبار بود. كساني كه تا ديروز با امام دشمني مي كردند فكر كرده اند مي توانند بيايند در اين حوزه و قدرتي پيدا كنند و قداست ها و ارزش هاي امام را از بين ببرند.

صانعي مي‌افزايد: كور خوانده اند. مگر از روي جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در اين حوزه بميريم. هر كسي هم كه به آنها كمك كند بد كرده است. هر عالمي كه به آنها كمك كند اگر آگاهانه است از عدالت بيرون رفته است و مثل خود گناهكار است مگر دشمني با امام ساده است؟ دشمني با امام يعني دشمني با اجراي احكام اسلام و لگد كردن خون شهدا... ارزش عالم و فقيه به عمل و رباني بودنش است نه چيز ديگر. چند تا اصطلاح ياد گرفتن و حفظ كردن كه كاري ندارد. مردم اگر دست يك روحاني را مي بوسند به خاطر اين اصطلاحات نيست... امروز با كليات گفتم ولي فردا با جزئيات خواهم گفت. اگر دست از فعاليت هاي گذشته خود برنداشتند و طلاب راه افتادند، گلايه نكنند.

وي همچنين ادامه مي‌دهد: ما نيازي نداريم كه بي‌بي‌سي برايمان مرجع معرفي كند. ما مرجعي مي‌خواهيم كه مثل حضرت امام(ره) كه با يك فتوا استكبار را بيچاره كرد.

به راستی چرا این روزها عده ای به دنبال مراجع تقلید انگلیسی هستند که نه تنها دشمنی با قدرت های استکباری ندارند که نوک پیکان حملات آنان بخشی از جهان اسلام است ؟! آیا اینان روی دیگر سکه داعش هستند؟!

نظر شما