شناسهٔ خبر: 85644 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عزیزی مطرح کرد:

دولت از صنعت پتروشیمی بیشتر حمایت کند

نفت 43 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید با حمایت از صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری و در این زمینه تلاش کند که مقررات بلندمدت تدوین شود تا زمینه برنامه‌ریزی موثر و کارشناسی فراهم شود.

به گزارش نماینده، قاسم عزیزی عضو کمیسیون  برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به موضوع ثبات در قوانین اقتصادی گفت: این ثبات در قوانین اقتصادی می‌تواند به مدیران صنعتی کمک در ارائه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت کمک کنند.

وی افزود: بر همین اساس با تعیین قطعی قیمت خورا ک پتروشیمی‌ها می‌توان امیدوار به افزایش بهره‌وری در صنعت پتروشیمی کشور شد. باید پذیرفت صنعت پتروشیمی نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی دارد که انجام این مهم می‌تواند ارزآوری و اشتغال‌زایی درپی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت باید با حمایت از صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری و در این زمینه تلاش کند که مقررات بلندمدت تدوین شود تا زمینه برنامه‌ریزی موثر و کارشناسی فراهم شود.

عزیزی با بیان اینکه باید به صنایع پایین‌دستی در پتروشیمی بیشتر توجه شود تا ارزش افزوده مطلوب‌تری کسب کرد، ‌ اظهار داشت: در حال حاضر باید دولت زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی را تقویت و از بخش خصوصی به نحوی حمایت کند که سرمایه‌های لازم در این صنعت جذب شود و همچینین شرایط عادلانه نیز برای رقابت در صنعت پتروشیمی فراهم شود.

نظر شما