شناسهٔ خبر: 85635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نادران مطرح کرد:

لایحه بودجه ۹۴ با هدف افزایش اختیارات دولت مبهم تنظیم شده

نادران43 نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۴ با هدف افزایش اختیارات دولت مبهم تنظیم شده است، گفت: در لایحه بودجه در مورد مابه‌التفاوت ارز دولتی و ارز با نرخ آزاد هیچ تعیین تکلیفی نشده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر افزایش وابستگی به نفت در بودجه ۹۴ گفت: بودجه ۹۴ در سه سقف تنظیم شده است؛ سقف اول قیمت نفت ۴۰ دلار در نظر گرفته شده بود که با افزایش ۱۴ دلاری به ۵۴ دلار افزایش یافت، در سقف دوم نیز با پیش‌بینی ۱۶ دلاری سقف دوم بودجه با نفت ۷۰ دلاری بسته شد و در سقف سوم با افزایش ۱۵ دلاری سقف سوم بودجه با ۸۵ دلار بسته شد.

نماینده مردم تهران افزود: بنابراین از یک سو با کاهش سهم صندوق توسعه از درآمد نفتی به ۲۰ درصد و از سوی دیگر با در نظر گرفتن نفت ۸۵ دلاری در واقع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش یافت.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: کمیسیون تلفیق امسال مقرر کرد پتروشیمی‌ها نیز سهم صندوق توسعه را نپردازند، پیش از این پتروشیمی سهم صندوق توسعه ملی را پرداخت می‌کردند؛ در واقع امسال سهم صندوق تنها از فروش است و گاز خام پرداخت می‌شود نه فروش فرآورده‌های پتروشیمی.

نادران با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۴ با هدف افزایش اختیارات دولت مبهم تنظیم شده است، گفت: در لایحه بودجه در مورد مابه‌التفاوت ارز دولتی و ارز با نرخ آزاد هیچ تعیین تکلیفی نشده است.

نظر شما