شناسهٔ خبر: 85625 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محکوم فتنه ۸۸: صحبت های هاشمی کاملا دقیق بود

شریعتمداری از هاشمی انتقاد کرد؛ روزنامه عضو اصلاح طلب شورا دلواپس شد!

روزنامه ها انتقاد بهارستان نشینان و مدیر مسئول روزنامه کیهان از مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی منجر به دلواپسی یک روزنامه اصلاح طلب شد.

به گزارش نماینده، آیت الله هاشمی رفسنجانی"رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" سه شنبه ۱۲ اسفند به همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای رفت و طی سخنانی به انتقاد از منتقدین هسته ای در داخل کشور پرداخت و گفت: دلواپسان امروز با نتانیاهو همزبان شده‌اند.

پس از اینکه خبر سخنرانی «آیت الله» منتشر شد، اولین واکنش توسط  تعدادی از نمایندگان مجلس اعمال شد، در همان روز، جلسه عصر مجلس برای بررسی بودجه تشکیل جلسه داد و حجت الاسلام حمید رسایی"نماینده مردم تهران" در تذکری به اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد و گفت که: مجلس به کسی دروغ نگفته است، دروغ را کسانی گفته‌اند که ادعای تقلب کردند.

همچنین مهرداد بذرپاش عضو هئیت رئیسه مجلس نیز دیگر نماینده ای بود که پیرامون سخنان هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و اظهارداشت: مردم قضاوت کرده و خواهند کرد که دل‌واپسان منافع ملی و معیشت مردم همراه نتانیاهو هستند یا آنها که نه غزه، نه لبنان سر دادند.

انتقاد و واکنش نسبت به سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در دایره بهارستان نشینان محدود نشد و روز پنج شنبه ۱۴ اسفند، حسین شریعتمداری"مدیر مسئول روزنامه کیهان" در یادداشتی با عنوان «از کجا به کجا!؟» مواردی را به آیت الله گوش زد کرد و نوشت: تهمت بزرگ همنوایی منتقدان با اسرائیل، اگرچه کودکانه و خنده‌دار است ولی به دلیل سوابق همسو با اقدامات وطن‌فروشانه و خیانت‌آمیز اصحاب و سران فتنه ۸۸ باید آن را در چارچوب «ترفند فرار به جلو» ارزیابی کرد. و شاید کسانی که در فتنه یاد شده، آشکارا از سوی مثلث  آمریکا، اسرائیل و انگلیس به کار گرفته شده بودند، در پی تطهیر! خود برآمده باشند!

مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود آورده بود: تأسف‌آور است، ولی قابل انکار نیست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز با رفسنجانی دهه‌های اول انقلاب تفاوت فراوانی دارد. ایشان دیگر به عنوان یکی از استوانه‌های نظام شناخته نمی‌شود، بلکه جایگاه پیشین خود را - به هر علت! - از دست داده است.

پاسخ اصولگرایان مجلس و یادداشت حسین شریعتمداری برای برخی از روزنامه های اصلاح طلب سنگین تمام شد و امروز"شنبه" نسبت به این اظهارات جبهه گیری کردند، روزنامه همدلی که به تازگی به خانواده مطبوعات دوم خردادی با مدیر مسئولی ولی الله شجاع پوریان"عضو اصلاح طلب شورای شهر" پیوسته است در گفتگو با علی تاجر نیا "عضو حزب منحله مشارکت و محکوم فتنه ۸۸" به انتقاد شدید از یادداشت حسین شریعتمداری پرداخت.

این فعال اصلاح طلب(تاجرنیا) در این گفتگو ضمن دفاع از سخنان هاشمی رفسنجانی در همایش توسعه پایدار، توپ را در زمین اصولگرایان انداخت و گفت: صحبت های ایشان کاملا صحیح و دقیق بود. ما این روزها شاهد آن هستیم که به دلیل مواضع و نوع مواجهه این روزنامه(کیهان) در قبال آقای هاشمی، میان جریان اصولگرا اختلاف ایجاد شده است.

همچنین این روزنامه، در یاداشتی به تعریف و تمجدید از جایگاه ویژه هاشمی در نظام سیاسی و پرداخت و نسبت به یادداشت مدیر مسئول روزنامه کیهان جبهه گیری کرد.

اعتراض و جبهه گیری روزنامه اصلاح طلب «همدلی» به اصولگرایان و شریعتمداری در حال صورت گرفت که پیش از این ولی الله شجاع پوریان در گفتگویی درباره اينكه آيا عضويتش در شوراي اسلامي شهر تهران و اخبار و شنيده‌هاي اخير از احزاب تازه تاسيس در كشور، ارتباط و تعاملي بين روزنامه همدلي با شوراي شهر يا اين احزاب سياسي به وجود مي‌آورد؟ توضيح داده بود: روزنامه همدلي به عنوان يك روزنامه مستقل و بدون وابستگي به ارگان‌هاي رسمي يا احزاب، فعاليت خود را به زودي شروع مي‌كند و هيچ‌گونه ارتباط مادي و معنوي بين روزنامه با احزاب سياسي گذشته و فعلي وجود ندارد. تلاش ما بر اين اصل استوار است كه با ايجاد پايگاهي مستقل نقش فعال در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي، حقوقي، هنري، ورزشي و ... داشته باشيم. در اين مسير جانب اعتدال و انصاف را خواهيم گرفت؛ البته ما در اين مسير از تجارب، ايده‌ها و همفكري ديگران نيز بهره خواهيم برد و بنا داريم از همه ظرفيت‌هاي در پيشبرد اهداف روزنامه استفاده كنيم.

آیا جبهه گیری علیه اصولگرایان و مدیر مسئول روزنامه کیهان در راستای اعتدال و انصاف تلقی می شود؟

 


 

 

نظر شما