شناسهٔ خبر: 85562 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

قاضی زاده هاشمی:

فرهنگ "شهادت و ایثارطلبی" باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیباترین قطعه و ایام ما هستند، تاکید کرد: فرهنگ شهادت و ایثارطلبی باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

به گزارش  نماینده به نقل از نسیم، قاضی زاده هاشمی "وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" در کنگره شهدای دانشجو با تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: شهدای ما با عهد خود با خدا پایدار بودند. همنواهی و وحدت بین تشکل‌ها ایجاد شده است و امیدواریم عمق بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت و ایثارطلبی باید در دانشگاه‌های ما نهادینه شود.

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیباترین قطعه و ایام ما هستند و واقعا حیف است چشم‌های خود را بر روی این از خود گذشتگی‌ها ببندیم.

قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه ما گنجینه‌های ناب در اختیار داریم گفت: خیلی از کشورها از هیچ چیز برای خود همه چیز ساختند، حال باید دید ما در خود دانشگاه و شهدای آن چند موزه و بنای یادبود داریم؟

وزیر بهداشت افزود: دلیلی ندارد این مراسم‌ها را با حزن و اندوه برگزار کنیم. شهادت بالاترین مقامی است که یک انسان به آن نائل می‌شود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ادامه این مسیر ادامه راه شهداست. قطعا این فرهنگ را باید درون جامعه و در بین دانشجویان گسترش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برگزاری اینگونه مراسم ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند بر جوانان و دانشجویان تأثیرگذار باشد. شهدای ما مانند سایر دانشجویان بودند اما نقطه تمایز آنها دین‌داری و التزام به ولایت‌فقیه بود.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: قطعا نسل آینده ما بهتر خواهد بود و پایبندی آنها به انقلاب بیشتر خواهد بود.

نظر شما