شناسهٔ خبر: 85541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس مجلس شورای اسلامی :

آب درکشوربه سختی تامین می شود

علی لاریجانی43 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمینه منابع آبی دارای محدودیتها و مشکلاتی است و آب درکشوربه سختی تامین می شود.

به گزارش نماینده به نقل ازایرنا، علی لاریجانی عصر جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی فاز اول درختکاری بوستان جنگلی ثامن الائمه (ع) قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با کاشت درخت و توجه به مساله آبخیزداری می توان از آب موجود استفاده بهینه کرد.

وی بر استفاده درست از منابع آبی و همچنین کاشت درخت در کشور تاکید کرد و گفت: استان قم در زمینه فضای سبز دارای مشکلاتی می باشد و از مسوولان انتظار داریم که در این زمینه توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.

رییس قوه مقننه با اشاره به لزوم توجه و گسترش فضای سبز در کشور اظهار کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می کنیم که با سفر پرخیر وبرکتشان به استان قم ساخت این بوستان جنگلی در دستور کار قرار گرفت و نیز از مسوولان استانی که در اجرای آن تلاش کردند قدردانی می کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که ساخت بوستان بزرگ جنگلی ثامن الائمه (ع) در فضای آب و هوایی استان قم تاثیر جدی داشته باشد و همچنین برای موفقیت دست اندرکاران این مجموعه آرزوی توفیق کرد.

عملیات اجرایی درختکاری فاز نخست بوستان جنگلی ثامن الائمه (ع) قم با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، خداکرم جلالی رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

در پایان این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، فرماندار و مسوولان شرکت کننده استانی هر کدام یک اصله نهال در بوستان جنگلی ثامن الائمه (ع) غرس کردند.

در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم در سال ۱۳۸۹ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این بوستان جنگلی مصوب شد که از سال ۱۳۹۰ تاکنون و از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.

بوستان جنگلی ثامن الائمه (ع) قم در کیلومتر ۲ آزاد راه قم – گرمسار و در ۹ کیلومتری شمال شرقی شهر قم قرار دارد که مساحت کل آن ۴۳۵ هکتار است که فاز اول این بوستان به مساحت ۱۰۰ هکتار امروز به بهره برداری رسید.

نظر شما