شناسهٔ خبر: 85533 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت الاسلام سالک خبر داد :

مکاتبات مجلس با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

سالک43 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مکاتبات این کمیسیون با وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان و رسانه ملی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باتسنیم با اشاره به نقش فرهنگ در تحقق اقتصاد مقاومتی، ‌گفت: از بیست‌و‌چهار ماده سیاست اقتصاد مقاومتی که در بهمن ماه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بندهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ این سیاست مرتبط با مسائل فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌داند برای فرهنگ سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی تلاش کند. در همین راستا کمیسیون فرهنگی مجلس مکاتباتی با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و رسانه ملی صورت داد و از این دستگاه‌ها درخواست کرد پیشنهادات خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی مرتبط با کمیسیون فرهنگی پیشنهادات خود را برای فرهنگ سازی پیرامون اقتصادمقاومتی ارائه دادند، افزود: بعد از اینکه این دستگاه‌ها برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کردند، هیئت رئیسه مجلس، آقای باهنر را مأمور کرد عملکرد کمیسیون‌های مختلف مجلس در رابطه با اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند.

سالک خاطر نشان کرد: برای اجرای بهتر سیاست اقتصاد مقاومتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس‌ جلسات متعددی برگزار کردند و جمع‌بندی این جلسات به دستگاه‌های مختلف اجرایی منتقل شد. البته به نظر من هنوز توجه لازم برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و باید برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تکلیف قانونی مشخص شود.

نظر شما