شناسهٔ خبر: 85483 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آرامي :

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات‌بخش اقتصاد ایران است

منصور ارامی43 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی نه یک مسئله کوتاه‌مدت بلکه تنها راه نجات اقتصاد ایران از بحران‌های آتی است که دشمن برای بازار ایران طراحی کرده است.

به گزارش نماينده، منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و فشارهایی که دشمن نسبت به نیازمندی به واردات کشور به ما وارد می‌کند، گفت: اگر به تأکیدات رهبر معظم انقلاب طی سالیان گذشته نگاه کنیم خواهیم دید که چند سال پیش ایشان در مورد بسته شدن چاههای نفت هشدار دادند و تأکید کردند که باید چاههای نفت بسته شود و نیاز بودجه به فروش نفت خام به‌کلی از بین برود.

وی در خصوص رسیدن به اهداف تعیین شده گفت: حمایت از تولید داخل و افزایش رضایت از کالاهای داخلی نخستین گام است که باید برداشته شود، هموار کردن مشکلات پیشِ‌روی تولید، کاهش محدودیت برای تولید کنندگان و ایجاد بازار رقابتی در مراحل بعدی می‌تواند انگیزه تولید را بالا ببرد و از آن طرف افزایش محدودیت برای واردات کالاهای غیرضروری از کارهای مهم در حوزه اقتصاد و عمران است.

عضو کمیسیون عمران درباره واردات بی‌رویه و نیاز به تجدید نظر در سبک زندگی گفت: همان طور که رهبر انقلاب اشاره کردند بحث برند سازی و گرایش مردم به مارک‌های خارجی یکی از معضلات بازار مصرفی کشور است که باید با تغییر در سبک زندگی و البته ارتقای سطح تولیدات داخل کالای ایرانی را در بالاترین رتبه از کالاهای مصرفی قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به نجات اقتصاد ایران به‌واسطه سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی گفت: این را باید باور کنیم که اقتصاد مقاومتی نه یک مسئله کوتاه‌مدت بلکه تنها راه نجات اقتصاد ایران از بحران‌های آتی است که دشمن برای بازار ایران طراحی کرده است.

نظر شما