شناسهٔ خبر: 85482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

هاشمي:

مازاد درآمدهای نفتی در سال آینده صرف پروژه‌های عمرانی شود

نفت 43 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهار امیدواری نسبت به افزایش قیمت جهانی نفت گفت: اگر میزان فروش نفت و یا قیمت آن افزایش یابد، این مازاد درآمدها صرف تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی شود.

به گزارش نماينده، عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی نماینده مردم میناب و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر بودجه سال آینده اظهار داشت: خوشبختانه در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ در مجلس قیمت نفت را زیر ۵۰ دلار در نظر گرفتیم تا کاهش قیمت نفت ما را دچار مشکل نکند.

وی ادامه داد: همچنین دو سقفی بودن بودجه عمرانی کشور و پیش‌بینی کسب درآمد از سایر منابع بخصوص درآمدهای مالیاتی و درآمدهای حاصل از صادرات سبب شده تا اگر میزان فروش نفت و یا قیمت آن افزایش یابد، این مازاد درآمدها به سمت تقویت صندوق ذخیره ارزی و تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های تملک مالی سرمایه‌ای برود.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خاطرنشان کرد: در جریان بررسی بودجه پیش‌بینی کردیم که این کاهش قیمت نفت ماندگار نیست و حداقل قیمت نفت در سال آینده به متوسط قیمت سال گذشته یعنی ۱۰۰ دلار می‌رسد.

هاشمی در پایان تصریح کرد: امیدواریم قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار برسد و بتوانیم از منابع آن، عقب‌ماندگی‌های گذشته در بخش پروژه‌های عمرانی را جبران کنیم.

نظر شما