شناسهٔ خبر: 85446 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باهنر:

چشم انداز اصولگرایان، ائتلاف صد درصدی است/ حمایت بلا شرط جبهه پیروان از جامعتین

باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ما می‌خواهیم ائتلاف کنیم و مسئله ما وحدت فلسفی نیست؛ امید و چشم انداز اصولگرایان، ائتلاف صد درصدی است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح روز گذشته در کنگره این جبهه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی، مرحومان عسگراولادی و پرورش گفت: بیش از یک سال این جلسه به تأخیر افتاده است. البته تشکل‌های عضو جبهه با یکدیگر فعالند اما با این ترکیب که همه اعضای در یک جلسه باشند، جلسه‌ای نداشتیم. اما اکنون ضرورت برگزاری این جلسه به وجود آمده است.

وی با اشاره به فوت مرحوم عسگراولادی گفت: بعد از فوت مرحوم عسگراولادی و بعد از چهلم وی دنبال کسی می‌گشتیم و می‌گشتند تا مسئولیت جبهه را به وی بسپارند اما هرچه گشتیم کمتر پیدا کردیم تا کسی جایگزین مرحوم عسگراولادی شود. بنابراین قرار شد همه با هم توانمان را جمع کرده تا کمبود وجود ذی‌قیمت مرحوم عسگراولادی را جبران کنند و من مسئولیت ظاهری این جبهه را پذیرفتم اما شرط گذاشتم که اگر همت و همدلی تشکل‌ها نباشد نمی‌توان بخشی از کمبود وجود مرحوم عسگراولادی را جبران کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از آغاز فعالیت جبهه پیروان بعد از وفات مرحوم عسگراولادی خبر داد و افزود: اعضای هیئت رئیسه جبهه به صورت مرتب با شورای مرکزی تشکل‌های جبهه جلسات دوجانبه‌ای را برگزار کرده است؛ برخی تشکل‌ها گرفتاری‌هایی دارند که باید با کمک ما و خودشان رفع شود.

باهنر با تأکید براینکه سال آینده دو انتخاب بزرگ، مهم و سرنوشت سازی همچون مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم، افزود: در زمینه مشی و سیاست راهبردی جبهه پیروان خط امام و رهبری را آقای بادمچیان گزارش مفصلی در این جلسه خواهند داد و کارگروهی در این زمینه ایجاد شده که به جمع بندی‌های خوبی برسند و ما نیز در سیاست‌هایمان چند راهکار استراتژیک داریم.

وی ادامه داد: ما در طول فعالیت خود در طول سالهای گذشته مشی‌مان حرکت و تلاش زیر سایه جامعتین بوده است و تلاش کردیم براین مشی استمرار داشته باشیم و به چپ و راست منحرف نشویم و از برخی رفتارهایی که بعضی افراد انجام دادند تا همدلی را سر بزنگاه‌ها نتوانند از خود نشان دهند، دوری کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای کلی اصولگرایی این موضوع را تأیید می‌کند که ما همواره براین مشی استقامت داشته‌ایم، افزود: ما از این مشی نه تنها زیان ندیدیم بلکه سود هم بردیم. و بین خود و خداوند متعهدیم که این مشی را در ادامه فعالیت سیاسی خود ادامه می‌دهیم.

باهنر گفت: مشی ما در انتخابات آینده مجلس و خبرگان این است که دو جریان در اصولگرایی وجود دارند؛ یک طرف می گویند احترام جامعتین را باید داشته باشیم اما سرمان را بیاندازیم و کار خودمان را انجام دهیم؛ ما چند جلسه با آنها صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که مشی‌شان صحیح نیست و در راهشان انحراف ایجاد می‌شود. ممکن است با جامعتین جدل کنیم اما به کاری که جامعتین به آن راضی نیست نباید دست بزنیم و نباید کاری که باعث دلخوری جامعتین می‌شود انجام دهیم.

وی ادامه داد: جریان دوم در اصولگرایی مجموعه‌ای است که جدید هستند و حزب پایداری جزء آن است و رهبر ایدئولوژیک آنها آیت الله مصباح یزدی است و می‌گویند ما از جامعتین حمایت می‌کنیم ولی باید ضلع سوم و چهارمی وجود داشته باشد؛ اگر آنها می‌خواهند با آیت الله مصباح یزدی به عنوان ضلع سوم ارتباط داشته باشند و مشورت بگیرند یا نگیرند به خودشان ارتباط دارد اما جبهه پیروان با جامعتین همراهی بلاشرط دارد.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه در انتخابات ۹۴ ما با فرصت و تهدید روبرو هستیم، گفت: در دوره‌های گذشته و مجلس هشتم  ونهم اصلاح‌طلبان بی رمق و کم امید بودند و حضور پررنگ و جدی و خشنی در انتخابات نداشتند؛ اما اصلاح‌طلبان در دوره آینده انتخابات حضور پیدا می‌کنند و فعال خواهند شد. البته ما از حضور آنها نگران نیستیم.

باهنر ادامه داد: نظام شرایطی برای فعالیت انتخاباتی دارد و فعالیت انتخاباتی مشروط به التزام به قانون اساسی و قوانین موضوعه است و ما معتقدیم نظام این شرط را برای اصولگرایان و اصلاح طلبان گذاشته است و اگر اصولگرایان زیر این شرایط بزنند حق ندارند در انتخابات شرکت کنند و این برای اصلاح طلبان نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به وجود دو تفکر در بین اصولگرایان گفت: تفکر اول معتقد است که با تندروهای اصولگرا به هیچ قیمت نمی توانیم تفاهم کنیم البته شاید بتوان با معتدلین تفاهم کرد از طرف دیگر تفکر دوم معتقد است که چاره‌ای جز تفاهم با اصولگرایان نداریم چرا که وجود اصلاح طلبان یک تهدید است و حس همدلی، همراهی و همقدمی اصولگرایان یک فرصت است؛ من این حس را در میان اصولگرایان می‌بینم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ما می‌خواهیم ائتلاف کنیم و مسئله ما وحدت فلسفی نیست؛ امید و چشم انداز ائتلاف اصولگرایان ائتلاف صد درصدی است. ممکن است به صد درصد نرسیم ولی باید تلاش کنیم که به نقطه ۱۰۰ برسیم.

باهنر یادآور شد: نباید این تصور در ذهن مان ایجاد شود که حزب پایداری ایستاده و ماباید به دست‌بوسی آنها برویم یا اینکه ما ایستاده‌ایم و آنها باید به دست بوسی ما بیایند. ائتلاف نیاز به تنازل دارد و ما باید در جریان فعالیت های انتخاباتی از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنیم؛ اصلاح‌طلبان گاهی حرفهای تحریم آمیز بیان می‌کنند که آقای لاریجانی یا باهنر جدا شده‌اند، ما معتقدیم که باید به «ماقال و من قال» توجه کنیم بنابراین باید به این حرف‌ها و کسانی که این حرف‌ها را بیان می‌کنند توجه داشته باشیم.

نظر شما