شناسهٔ خبر: 85430 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امشب و از شبکه یک سیما صورت می‌گیرد

نمایش مستند «جرف الصخر»، روایت پرهیجان عملیات عاشورا

جرف الصخر نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی و عشایر توانستند تا در عملیات بزرگ «عاشورا» که آبان سال جاری انجام شد، منطقه مهم جرف الصخر را از دست نیروهای داعش خارج کنند. مستند «جرف الصخر» روایت آزادسازی این منطقه مهم عراق است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی و عشایر توانستند تا در عملیات بزرگ «عاشورا» که آبان سال جاری انجام شد، منطقه مهم جرف الصخر را از دست نیروهای داعش خارج کنند. شهر جرف الصخر در شمال استان بابل و جنوب بغداد قرار دارد که برای دولت و دستگاه‌های امنیتی عراق از اهمیت راهبردی برخوردار است. مستند «جرف الصخر» روایت آزادسازی این منطقه مهم عراق است.
گروه مستند ساز «جرف الصخر» همراه با اولین گروه خط‌شکن‌ وارد منطقه شده و تصاویری پرهیجان از درگیری‌های منطقه را ضبط کرده‌اند. پیش از این مستند «مثلث مرگ» درباره همین عملیات از تلویزیون پخش شده بود که تصاویر آن مربوط به ۱۸ کیلومتر قبل از خط مقدم بود.
«جرف الصخر» در گروه مستند سیاسی معاونت خبر سازمان صدا و سیما تهیه شده و ماجد نِیسی آن را کارگردانی کرده است. این مستند امروز پنجشنبه بعد از خبر ۲۱ و جمعه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

نظر شما