شناسهٔ خبر: 85293 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جریان تذکری آیین‌نامه‌ای:

علیمردانی: قانون اجازه وتوی مصوبات مجلس را نمی‌دهد

لایحه43 رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده زنجان گفت: بین درآمد و هزینه باید توازنی باشد و شما نمایندگان پذیرفتید و مجلس به ارجاع به کمیسیون رأی داده؛ آیا به این دیکتاتوری می‌گویند؟ بنده به رأی گذاشتم این خوب نیست که ما همدیگر را متهم کنیم.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی نوبت عصر مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: طبق ماده ۱۹۸ آیین‌نامه پس از رأی‌گیری درباره موضوعی اخطار یا تذکر درباره آن پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: طبق این آیین‌نامه مصوبات مجلس قابل اصلاح یا اضافه کمیسیون نیست و باید مراحل تعیین شده در این آیین‌نامه اجرا شود.

علیمردانی گفت: آقای لاریجانی آیین‌نامه به هیچ احدی اجازه نمی‌دهد که خلاف قانون عمل کرده و مصوبه مجلس را وتو کند و شورای نگهبان نیز این اجازه را نداده است. نمی‌دانم شما چرا تشخیص مصلحت شده‌اید اگر مجلس بی‌قانونی کند آیا دولت به مصوبات مجلس اهمیت می‌دهد؟

وی خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم چرا فراقانونی عمل می‌کنید چطور برای اینکه یک ساعت جلسه بگذارید طبق آیین‌نامه اجازه ندادید. شما عملاً امروز مصوبه‌ای را که مجلس با اکثریت قاطع به آن رأی داد وتو کردید. چرا استبداد در مجلس حاکم است؟

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: من ۱۰ بار بالا آمده‌ام و به این حق وتوی شما اعتراض می‌کنم این اجازه را کسی به مجلس نداده است.

بر اساس این گزارش لاریجانی در پاسخ خطاب به نمایندگان گفت: شما به خاطر دارید که عرض کردم این وضع هدفمندی یارانه‌ها را اگر نمایندگان کمک نکنند نمی‌توانیم تنظیم کنیم. آیا می‌خواهید همان وضع به هم ریخته قبلی بماند؟

وی ادامه داد: بنده عرض کردم بین درآمد و هزینه باید توازنی باشد و خودتان هم قبول کردید و مجلس به ارجاع به کمیسیون رأی داده آیا به این دیکتاتوری می‌گویند؟ بنده به رأی گذاشتم این خوب نیست که ما همدیگر را متهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که این موضوع مهم بود و خودتان دیدید که چه وضعی پیش می‌آمد من گفتم اگر موافق باشید برای ایجاد توازن بین درآمد و هزینه به کمیسیون ارجاع شود که امری متوازن صورت گیرد و این موضوع را به رأی گذاشتیم چه کسی آن را وتو می‌کند؟ مجلس رأی داده است. شما اگر می‌خواهید آن را رد کنید بفرمایید رد کنیم. این همه زحمت کشیدیم و این لایحه را به اینجا رساندیم با این حرف‌ها اوقات خود را تلخ می‌کنید.

نظر شما