شناسهٔ خبر: 85279 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

در تذکر شفاهی مطرح شد:

حق مصدومان و متوفیان حوادث ناشی از مین را ضایع نکنید

تذکر43 نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی به وزرای کشور و دفاع نسبت به پاکسازی مین تذکر داد و گفت: حق مصدومان و متوفیان حوادث ناشی از انفجار مین را ضایع نکنید.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، امید کریمیان عصر سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزرای کشور و دفاع افزود: بر اساس قانونی که در سال ۸۹ تصویب شد، به کسانی که به دلیل مین مصدوم می شوند، باید مستمری پرداخت شود و نیز این مساله در نظر گرفته شد که می توان پرونده کسانی که قبلا حقشان ضایع شده را بررسی کرد اما متاسفانه این امر انجام نشده و به این پرونده ها رسیدگی نمی شود.

وی همچنین در تذکری به رییس جمهوری اظهارداشت: در سفرهای تبلیغاتی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به مردم کردستان وعده دادید کارگروه ویژه برای افزایش اعتبارات این استان تشکیل می دهید. دو سال از لایحه پیشنهادی بودجه دولت یازدهم به مجلس می گذرد متاسفانه ما نه تنها رنگ و بویی از این کارگروه ندیدیم بلکه افزایش بودجه ای را هم ندیدیم.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهوری خواست تا حداقل در دور دوم سفرهای استانی، کردستان را فراموش نکند.

** مشکلات محور مواصلاتی استان کرمانشاه برطرف شود

فتح الله حسینی نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی خواستار اجرای پروژه آسفالت جاده گیلانغرب به قصرشیرین شد و افزود: هنوز آثار زنجیر تانک های عراقی در مسیر این جاده باقی مانده و انتظار داریم تلاش شود آسفالت این جاده انجام شود.

وی با ابراز تاسف از کشته شدن چهار نفر در مسیر جاده منتهی به مرز ایران و عراق، اظهارداشت: از مردم سرپل ذهاب عذرخواهی می کنم چون دو روز پیش تصادفی در محور جاده کربلا اتفاق افتاد و سه، چهار نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: دو ماه قبل نیز شش دانش آموز در این محور از بین رفتند لذا از وزیر راه و شهرسازی می خواهم تا هرچه سریع تر مشکلات این محور مواصلاتی استان کرمانشاه برطرف شود.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: انتظار دارم مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه اجرایی شود.

حسینی افزود: همچنین خواهان اجرای سند راهبردی رزمندگان و سوابق ایثارگران در مناطق جنگی و عملیاتی و کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان شهرستان ها گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد، دالاهو و جوانرود هستم.

وی همچنین در تذکری به وزیر کشور خواستار بازگشایی مرز سومار و تیله کوه در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب شد.

نظر شما