شناسهٔ خبر: 85269 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بت‌کلیا در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های سوریه:

غربی‌ها گروهک تروریستی داعش را تسلیح و تجهیز می‌کنند

بت کلیا43 نماینده آشوریان ایران در مجلس در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های سوریه گفت: گروهک تروریستی داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و غربی‌ها همچنان به حمایت، تسلیح و تجهیز این گروهک تروریستی ادامه می‌دهند.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور سوریه امروز سه‌شنبه ۹۳/۱۲/۱۲ با یوناتن بت‌کلیا و ناصر سودانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار یوناتن بت‌کلیا به حضور سه هزار ساله جامعه آشوریان در ایران در کنار برادران مسلمان اشاره کرد و با تشریح فعالیت‌های نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در طول سالیان دراز اقوام، گروه‌ها و مذاهب مختلف ایران در صلح و نوع‌دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

وی در همین راستا افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ادیان الهی مسیحی، کلیمی و زرتشتی به رسمیت شناخته شده‌اند و پیروان آنها زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند.

بت‌کلیا در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت غربی‌ها از گروه‌های تکفیری و افراطی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: گروهک تروریستی داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و متأسفانه ما شاهد هستیم همچنان غربی‌ها به حمایت، تسلیح و تجهیز این گروهک تروریستی ادامه می‌دهند.

در این دیدار‌ ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اتحاد و همبستگی ملت ایران و توکل به خداوند و پیروی از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) را عامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سرنگونی نظام شاهنشاهی دانست.

وی همچنین به پیشرفت‌های کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از گذشته در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، پژوهشی، پزشکی و دانش هسته‌ای درخشیده است.

نماینده اهواز در بخش دیگری از سخنانش به تشریح عملکرد کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روند بررسی لایحه بودجه کشور سخنانی را ایراد کرد.

در ادامه این دیدار اساتید سوری نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان برادر همواره در کنار ملت سوریه تأکید کردند و اتحاد و همبستگی میان مسلمانان را عامل مهم و تأثیرگذار در پیروزی مسلمانان در مقابله با دشمنان دانستند.

نظر شما