شناسهٔ خبر: 85222 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس پارلمان هند بر همکاری تهران و دهلی برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد

هند43 رییس مجلس سفلی هند(لوک سابها) با ابراز خرسندی از تقویت مناسبات تهران و دهلی، گفت: دو کشور می توانند در زمینه مقابله با افزایش افراطی گری در منطقه همکاری کنند.

به گزارش نماینده به نقل ازایرنا، خانم سومیترا ماهاجان بعد ازظهر دوشنبه در دیدار غلامرضا انصاری سفیر ایران در هندوستان با ابراز خرسندی از مناسبات دو کشور بر تقویت هرچه بیشتر روابط و تبادل هیات های پارلمانی تاکید کرد.

وی با خوب توصیف کردن روابط دو جانبه بین ایران و هند، تصریح کرد: مردم دو کشور سال ها با یکدیگر با صلح و دوستی با هم ارتباط داشته اند.

خانم ماهاجان با ذکر خاطره ای از دوران مدرسه خود به کتاب و معلم های زبان فارسی در مدرسه اش اشاره کرده و ضمن مهم خواندن صیانت از این میراث مشترک نسبت به تقویت روابط فرهنگی بین دو ملت ابراز امیدواری کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی به رییس لوک سابها، گزارشی از جایگاه مجلس شورای اسلامی، اختیارات و نقش فعال نمایندگان در امور داخلی و خارجی ارائه کرد.

غلامرضا انصاری با اشاره به حمایت مسوولان عالی دو کشور برای توسعه روابط ایران وهندوستان، برتقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای، از وجود مواضع یکسان و همکاری های خوب دو کشور بویژه در زمینه های چون مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه ابراز خرسندی کرد و برتعهد مشترک دو کشور برای توسعه اقتصادی افغانستان و منطقه از طریق طرح توسعه بندر چابهار تأکید کرد.

وی با اشاره به سوابق روابط پارلمانی دو کشور به سفر روسای قوای مقننه هند و ایران در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ اشاره کرد و از رئیس پارلمان هند برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

وی در پایان ضمن ابراز آمادگی نسبت به حمایت از گروه دوستی پارلمانی و افزایش تعاملات بین آنها ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر گروه دوستی ایران در پارلمان هند تشکیل شود.

رییس لوک سابها نیز ازدعوت به سفر به ایران استقبال کرد.

نظر شما