شناسهٔ خبر: 85182 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مجلس تصویب کرد؛

محرومیت دارندگان کارت معافیت خرید خدمت مشمولان غایب بیش از ۸ سال از نمایندگی مجلس

مجلس43 نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: دارندگان کارت معافیت خرید خدمت مشمولان غایب بیش از هشت سال از نامزدی نمایندگی مجلس، عضویت شورای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت های مدیریتی (سیاسی و اداری)محروم شوند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با تصویب بخش هزینه ای بند ط تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۳۹۴ محل هزینه کرد درآمدهای ناشی معافیت مشمولان غایب بیش از هشت سال را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس در این مصوبه مقرر کردند: تا سقف ۲۷ هزار میلیارد ریال درقالب ردیف ۱۳۵ -۵۳۰۰۰۰ به صورت مساوی به ردیف های ذی ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه شود.

همچنین با رای نمایندگان، دارندگان کارت معافیت موضوع این بند از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت های مدیریتی(سیاسی و اداری) دستگاه های موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری محروم می شوند.

پیش از این نمایندگان با تصویب بخش درآمدی بند ط تبصره ۱۶ لایحه بودجه به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.

نمایندگان در جریان بخش درآمدی این بند میزان جریمه مشمولان غایب برای صدورکارت معافیت نظام وظیفه برای دارندگان مدارک زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترای غیر پزشکی و دکترای پزشکی به ترتیب ۱۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال، ۲۰۰ میلیون ریال، ۲۵۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال، ۳۵۰ میلیون ریال، ۴۰۰ میلیون ریال، ۵۰۰ میلیون ریال تعیین کردند.

ضمن این که به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یکسال محسوب می شود.

همچنین برای مشمولان متأهل پنج درصدو برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می شود.

با رای نمایندگان همچنین مقرر شد سود تسهیلات اشتغال مددجویان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور و خانواده زندانیان از محل منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تأمین و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در وجه بانک عامل پرداخت شود.

مجلسی ها تصویب کردند: دستورالعمل مربوط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت دادگستری تدوین و پس از تصویب شورای پول و اعتبار به بانک های عامل ابلاغ می شود.

نمایندگان در جریان تصویب بخش درآمدی بند ح تبصره ۱۷، پنج هزار میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مددجویان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و خانواده زندانیان اختصاص دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز همچنین دولت را مکلف کردند ۱۰۰ درصدوجوه حاصله را بابت هزینه های جاری به سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اختصاص داده و پرداخت کند.

مجلسی ها پیش از این و در جریان تصویب بخش هزینه ای این تبصره به سازمان زندانها اجازه داده بودند زندانیانی که در مرخصی به سر می برند و یا محکومان واجد شرایط را تحت نظارت الکترونیکی قرار دهد.

تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور روزانه ۱۰۰ هزار ریال تعیین می شود که توسط سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از استفاده کننده أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این و در جریان بررسی بخش درآمدی بندج تبصره ۱۷ نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کردند ۳۰ هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک۲۰ هزارمیلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و۱۰هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه های ذی ربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرحهای مددجویی پرداخت کند. نمایندگان امروز و در جریان بررسی تصویب بخش هزینه ای این بند مقرر کردند هریک از دستگاه های مشمول بندهای (ب) و (ج) این تبصره که نتوانند به هر میزانی از سهمیه تسهیلات خود تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۴ استفاده نمایند، سهمیه مزبور به دیگر دستگاه های مشمول که از سهمیه خود به طور کامل استفاده نموده است، تعلق می گیرد.

همچنین نمایندگان این دستگاه های را مکلف کردند در مقاطع زمانی پایان آذرماه، پایان سال و خاتمه زمان استفاده، گزارش مربوطه را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.

نظر شما