شناسهٔ خبر: 85180 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

کشورهای عضو اوپک پاسخ محکمی به سیاست های استکباری در کاهش قیمت نفت می دهند

نفت43 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به کاهش مجدد قیمت نفت گفت: کشورهای عضو اوپک باید پاسخ محکمی به سیاست های استکباری در کاهش قیمت نفت دهند و اجازه ندهند استکبار جهانی منافع ملی دنیا را به پای سیاست های نادرست خود قربانی کند.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروز آباد در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به این که نفت از ظرفیت های ملی کشورهای دارنده است باید از این سرمایه ملی و بین المللی به درستی صیانت شود.

وی ادامه داد: قیمت گذاری، استفاده و صادرات نفت به عنوان یک ظرفیت ملی و بین المللی نباید تحت الشعاع سیاست های نادرست برخی دولت های خاص شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم در چند ماه اخیر بحث قیمت نفت مورد سوء استفاده استکبار جهانی قرار گرفته که تصمیم های اصلی آن از آستین کشورهایی همچون عربستان سعودی و قطر بیرون می آید.

فریدونی تاکید کرد کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت و عضو اوپک نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد.

وی همچنین درباره هشدار قائم مقام بانک مرکزی نسبت به خطر بازگشت تورم اظهارداشت: با اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید از خطر بازگشت به تورم جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس بحث نفت محوری را از اقتصاد ملی و اعتبارات کشور کنار گذاشته اند و به سمت استفاده از ظرفیت های دیگر همچون صنعت، کشاورزی و مباحث دانش بنیان حرکت می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پشتیبانی از تولیدکنندگان و کارآفرینان باید به مساله اشتغال توجه ویژه ای داشته باشیم و تلاش کنیم تورم نه تنها افزایش نیابد بلکه روز به روز کاهش پیدا کند.

نظر شما