شناسهٔ خبر: 85143 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

میرمحمدی مطرح کرد:

مقابله با واردات بی‌رویه مطالبه عمومی مردم از مسئولان اجرای و نظارتی است

میرمحمدی43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، مقابله با واردات بی‌رویه مطالبه مردم از مسئولان اجرایی و نظارتی است، گفت که مقام معظم رهبری به نمایندگی از مردم مقابله با واردات بی‌رویه را از مسئولان مطالبه کرده‌اند.

به گزارش نماینده، حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به واردات کالاهای بی‌رویه، تاکید کرد: اقتصاد کلان در کشور با خطر جدی مواجه است و باید گفت که برای نجات اقتصاد ملی، باید واردات به کشور را کنترل و مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، واردات برخی محصولات کشاورزی به کشور موجب بیکاری کشاورزان داخلی شده است، افزود: ما نمی‌دانیم چه دلیلی وجود دارد که برخی محصولات کشاورزی از خارج وارد کشور شد در حالی که همین محصولات می‌تواند توسط کشاورزان داخلی تولید و به بازار عرضه شود لذا وقتی کشاورزان داخلی در رقابت با محصولات خارجی برای خود مشتری نمی‌یابند، انگیزه فعالیت کشاورزی را از دست می‌‌دهند.

نماینده مردم گلپایگان تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری شخصاً به بحث واردات بی‌رویه ورود می‌کند، نشانگر اهمیت این موضوع و تاثیر آن در اقتصاد ملی است لذا مسئولین نیز با همانند مقام معظم رهبری با درک این خطر، با از بین رفته پایه‌های اقتصاد کشور مقابله کرده و مانع ورود برخی کالاهای غیرضروری به کشور بشوند.

میرمحمدی با بیان اینکه، مقابله با واردات بی‌رویه نیازمند تعامل بیشتر مجلس و دولت است، اظهار داشت: مجلس این آمادگی را دارند که در صورت لزوم، خلاء‌های قانونی را رفع کنند تا تولیدکنندگان داخلی نسبت به فعالیت اقتصادی و تولیدی خود امیدوار باشند.

وی در پایان با بیان اینکه، مقابله با واردات بی‌رویه مطالبه مردم از مسئولان اجرایی و نظارتی است، گفت که مقام معظم رهبری به نمایندگی از مردم مقابله با واردات بی‌رویه را از مسئولان مطالبه کرده‌اند که باید در این زمینه از رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

نظر شما