شناسهٔ خبر: 85140 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نقوی حسینی عنوان کرد:

کمیسیون ماده ۱۰ نباید به اعضای احزاب منحله مجوز تأسیس حزب جدید بدهد

نقوی حسینی/2 سخنکوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باید توجه کند به هیچ یک از اعضای احزاب منحله مجوز ندهد؛ اگر حزبی منحل شد، همان افراد بخواهند حزب دیگری را تشکیل دهند، دور زدن قانون محسوب می‌شود.

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد درخواست حزب اتحاد ملت ایران به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باید خطوط قرمز نظام را برای صدور مجوز رعایت کند، فتنه خط قرمز نظام است و نباید هیچ‌یک از فعالین فتنه صاحب حزب باشند، زیرا مجرم هستند.

وی افزود: حزبی که منحل می‌شود، از چارچوب قانون و حدود اختیاراتش خارج شده است، بنابراین کمیسیون باید توجه کند که به هیچ یک از اعضای احزاب منحله و فعالین فتنه مجوز ندهد. اگر حزبی منحل شد و همان افراد بخواهند حزب دیگری را تشکیل دهند، دور زدن قانون محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزبی است که درخواست مجوز آن از مدت‌ها پیش به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور ارسال شده و این کمیسیون مشغول بررسی صدور مجوز این حزب است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای مؤسس و اصلی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، ‌ دقیقاً همان عناصر افراطی و در عین حال در اصطلاح سیاسی "سفید" و بدون سابقه محکومیت قضایی و یا مرتبطین حزب مشارکت ایران اسلامی هستند.

نظر شما