شناسهٔ خبر: 85132 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یک نماینده مجلس:

در صورت نیاز، غرب را مورد تحریم نفتی و گازی قرار ‌دهیم

قائدرحمت43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با شیوه‌های مختلف وابستگی به نفت را در برنامه چند ساله مشخص، کاهش دهیم.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، عباس قائدرحمت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مقام معظم رهبری مساله مهمی را مطرح فرمودند که ما نباید منتظر بمانیم تا دشمنان مانند سال‌های اخیر ما را تحریم کرده و ابتکار عمل را در دست بگیرند.

وی تأکید کرد: غربی‌ها از هیچ کوششی برای تحت فشار گذاشتن ایران دریغ نکردند اما با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و ایستادگی ملت ایران به هدف خود نرسیدند و نخواهند رسید.

قائدرحمت تصریح کرد: با این وجود آنچه مهم است اینکه ما نباید منتظر بمانیم تا روزی جنگ نظامی علیه ایران راه بیاندازند یا دیوانه‌ای مانند صدام را جلو انداخته و با تجهیز همه جانبه وی بخواهند ملت ایران را به زانو درآورند.

نماینده مردم دورود و ازنا یادآور شد: البته آنها هم می‌دانند که نمی‌توانند چنین کاری را به نتیجه برسانند، از همین رو بود که جنگ فرهنگی و اقتصادی را علیه ایران آغاز کردند، این جنگ تمام عیار اقتصادی بود که علیه ملت ایران راه‌انداختند و البته مردم نیز به خوبی مقاومت کرده و اجازه ندادند دشمنان از مساله تحریم‌ها سوءاستفاده کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز تلاش می‌شود تا اتکای کشور به نفت را کم کنیم، اگر این اتفاق روی دهد که مقام معظم رهبری هم در سال‌های اخیر آن را تأکید فرموده‌اند می‌توان کارهای بزرگی کرد تا غربی‌ها هم نتوانند از آن به عنوان حربه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۴ نیز تلاش شده است که بخشی از وابستگی‌ها کم شود، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی نیز به همین منظور ایجاد شده تا هرسال مقداری از درآمدهای فروش نفت در آن ذخیره شده و بتوان با استفاده از این سرمایه در چرخه تولید و اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری کرد. هرچند که بنده به عنوان مخالف بودجه اشکالاتی را به آن وارد کرده و نکاتی را هم در این زمینه مطرح کردم.

قائدرحمت تأکید کرد: ما باید با شیوه‌های مختلف وابستگی به نفت را در برنامه چند ساله مشخص، کاهش دهیم. البته دولت فعلی میراث‌دار دولت قبل است که مشکلات اقتصادی داشت و نتایج آن مشکلات، الان باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره تحریم اتحادیه اروپا نیز به درستی فرمودند زمانی که ما بزرگ‌ترین ذخائر نفتی و گازی دنیا را داریم، می‌توانیم با این ادبیات با دنیا صحبت کنیم که در صورت نیاز، اتکای به نفت را با سرعت هرچه بالاتر کاهش داده و سپس غرب را مورد تحریم نفتی قرار می‌دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در هر صورت باید تلاش زیادی صورت بگیرد و این اتفاق مهم را اگر نیاز شد بنا به توصیه و منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی کرده و جریان گاز و نفت را به روی اروپا ببندیم.

نظر شما