شناسهٔ خبر: 85131 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رئیس کمیسیون کشاورزی: در شرایط مطلوبی هستیم

رجایی43 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شرایط بازار محصولات کشاورزی در روزهای پایان سال را عادی، مطلوب و بدون بروز مشکلات توصیف کرد.

به گزارش نماینده، عباس رجایی در گفت‌وگو با(ایسنا)، با اشاره به آن‌چه در مورد آلودگی محصولات باغی مطرح می‌شود، گفت: این مشکلات بر اثر استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی و در برخی از مناطق آب‌های آلوده ایجاد می‌شود که وزارت جهاد نیز به این موضوع ورود کرده و برای رفع این مشکل برنامه‌های مناسبی را در دستور کار خود دارد.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی محصولات نیز اظهار کرد: هر ساله در آستانه‌ پایان سال و تقاضا این افزایش ایجاد می‌شود که البته منطقی نیست و برخی از سوداگری‌ها و سودجویی‌ها دلیل اصلی وقوع آن است، اما وضع تولید مرغ با برنامه‌های دولت و هدایت‌های مجلس مطلوب است و حتی در این ایام ما ۳۰ درصد افزایش تولید مرغ داشتیم و قیمت فعلی واقعی نیست. در مجموع در شرایط مطلوبی هستیم و تزریق مرغ منجمد به بازار نیز در ایجاد شرایط مطلوب تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید لبنیات نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و افزایش قیمت‌های سالانه متاثر از موضوع یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است که در بخش صنایع تبدیل لبنیات نمود پیدا کرده است، همچنین افزایش نرخ دستمزدها هم بر این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

نظر شما