شناسهٔ خبر: 85126 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارخانه ای :

ایران در صورت نقض توافق از سوی طرف غربی غنی‌سازی را از سر بگیرد

کارخانه ای 43 رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در صورت نقض هر یک از توافقات از سوی طرف مقابل در توافق هسته‌ای باید توافق را ملغی تلقی کرده و ایران غنی‌سازی را با درصد مورد نیاز از سر بگیرد.

به گزارش نماینده، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ اظهار داشت: عزت و اقتدار ایران در عرصه جهانی و منطقه‌ای حاصل ۳۶ سال مقاومت و ایستادگی قهرمانانه ملت ایران در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است و بر همین اساس ملت سرفراز ایران به عنوان میراث همیشه جاوید شهیدان قدرتمندانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

وی افزود: اینک مذاکرات به مراحل سرنوشت‌ساز خود نزدیک شده و جا دارد تا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به عنوان نماینده ملت در جهت احقاق حقوق آنها با قاطعیت هرچه بیشتر تلاش کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس خاطرنشان کرد: نقض تمام تحریم‌ها به صورت یکجا به عنوان شرط آغاز به اجرای توافق جامع هسته‌ای حرف همه ملت ایران است که هرگز به کمتر از آن قانع نخواهد شد.

کارخانه‌ای تصریح کرد: حفظ دستاوردها و استیفای کامل حقوق هسته‌ای ایران بر اساس ماده ۴ معاهده ان پی تی حقوق مسلمی‌ است که جمهوری اسلامی ایران به دلیل عضویت در این معاهده می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

نماینده همدان در پایان با بیان اینکه هیچ گونه اعتمادی به طرف آمریکایی وجود ندارد و در اجرای توافقنامه ژنو شاهد بیش از یکصد تحریم جدید از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بودیم، یادآور شد: ایران در صورت نقض هر یک از تعهدات به عنوان ضمانت پایبندی طرف مقابل به اجرای مفاد توافقنامه، از سرگیری غنی‌سازی در سطح مورد نیاز را باید در دستور کار قرار دهد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۱۲:۳۴ 0 0

    لغو همه تحریمها بصورت یکجا امکان ندارد خودتان بهتر میدانید اینکه چرا اینقدر پافشاری میکنید اصلا معلوم نیست 
                                

نظر شما