شناسهٔ خبر: 84881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در لایحه بودجه ۹۴

سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزایش یافت

کشاورزی43 نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۴ با افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌کشور، بند (ع) تبصره ۳ این لایحه را پس از رسیدگی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس،  در اجرای ماده ۱۷ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹ به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می‌شود، همه فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت سنگواره‌ای (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوطه قرار دارند با قیمت کارشناسی و دریافت ۱۰ درصد به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنجساله به شرکت‌ها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار کند.

مجلس مقرر کرد وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب مربوط نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز می‌شود و معادل ۱۰۰ درصد آن از محل ردیف ۶-۵۳۰۰۰۰ در اختیار سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرد تا به عنوان افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی هزینه کند.

نظر شما